THE ESSENCE OF THE NOTION "READINESS FOR A PROFESSIONAL AND BUSINESS FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION OF STUDENTS - FUTURE ENGINEERS"
Abstract
In the article the essence of the notion "readiness for a professional and business foreign language communication of students - future engineers" at different levels (personality, functional, personality-activity and system) is considered. Various aspects of this complicated, multicomponent state connected with inner structures of an individual are discussed.
References
- Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности. Минск: Изд-во БГУ, 1975. 173 с.
- Крутецкий В. А. К вопросу о привычных формах поведения. М., 1957. 167 с.
- Ломов Б. Ф. Вопросы общей, педагогической и инженерной психологии. М.: Педагогика, 1991. 295 с.
- Педагогическая психология: учебник / под ред. Н. В. Клюевой. М.: Владос, 2003. 400 с.
- Слободнюк Е. Г. Профессионально-ценностные ориентации как фактор становления личности будущего преподавателя: дисс. … к. пед. н. Магнитогорск, 2000. 194 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 1, 2014.
Keywords
- готовность к профессионально-деловому иноязычному общению
- личностный уровень
- функциональный уровень
- личностно-деятельностный уровень
- системный уровень
- мотив
- readiness for a professional and business foreign language communication
- personality level
- functional level
- personality-activity level
- system level
- motive
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC