• Original research article
  • September 1, 2014
  • Open access

THE ESSENCE OF THE NOTION "READINESS FOR A PROFESSIONAL AND BUSINESS FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION OF STUDENTS - FUTURE ENGINEERS"

Abstract

In the article the essence of the notion "readiness for a professional and business foreign language communication of students - future engineers" at different levels (personality, functional, personality-activity and system) is considered. Various aspects of this complicated, multicomponent state connected with inner structures of an individual are discussed.

References

  1. Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности. Минск: Изд-во БГУ, 1975. 173 с.
  2. Крутецкий В. А. К вопросу о привычных формах поведения. М., 1957. 167 с.
  3. Ломов Б. Ф. Вопросы общей, педагогической и инженерной психологии. М.: Педагогика, 1991. 295 с.
  4. Педагогическая психология: учебник / под ред. Н. В. Клюевой. М.: Владос, 2003. 400 с.
  5. Слободнюк Е. Г. Профессионально-ценностные ориентации как фактор становления личности будущего преподавателя: дисс. … к. пед. н. Магнитогорск, 2000. 194 с.

Author information

Irina Aleksandrovna KORYAGINA

Ivanovo State Power University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2014.

Keywords

  • готовность к профессионально-деловому иноязычному общению
  • личностный уровень
  • функциональный уровень
  • личностно-деятельностный уровень
  • системный уровень
  • мотив
  • readiness for a professional and business foreign language communication
  • personality level
  • functional level
  • personality-activity level
  • system level
  • motive

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)