• Original research article
  • September 1, 2014
  • Open access

COMPARATIVE AND TYPOLOGICAL APPROACH TO STUDYING THE VOCABULARY OF THE RUSSIAN LANGUAGE IN THE TURKIC AUDIENCE

Abstract

The article examines the problems of teaching the emotive vocabulary of the Russian language to the Turkic students. The paper shows the importance of comparative and typological approach to their studying the marked vocabulary. The suggested technology allows forming their communicative and culturological competence during the educational process.

References

  1. Бакеева Н. З. Структурно-типологическая характеристика языков в методическом освещении // Лингвистические основы преподавания языка. М.: Наука, 1983. С. 19-28.
  2. Гималетдинова Г. К. Экспрессивность именных суффиксальных дериватов в английском и татарском языках: дисс.. к. филол. н. Казань, 2005. 216 с.
  3. Фаттахова Н. Н., Юсупова З. Ф. К вопросу о сопоставительно-типологическом изучении русского и тюркского языков и культур // Филология и культура. Philology and Culture. 2012. № 3 (29). С. 82-86.

Author information

Rashida Khafizovna TIRIGULOVA

Elabuga Institute of the Kazan (Volga Region) Federal University

Oksana Vyacheslavovna ZAKIROVA

Elabuga Institute of the Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2014.

Keywords

  • сопоставительно-типологический подход
  • эмоционально-оценочная лексика
  • эмоционально окрашенная лексика
  • коннотативные значения
  • словообразовательная группа
  • методы обучения
  • comparative and typological approach
  • emotive vocabulary
  • emotionally coloured vocabulary
  • connotative meanings
  • word-formative group
  • methods of teaching

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)