• Original research article
  • September 1, 2014
  • Open access

ORGANIZATION OF AN INTEGRATIVE COURSE OF LITERATURE IN THE INSTITUTIONS OF SECONDARY PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

The article examines a problem of integrative course of literature for the students of the institutions of secondary professional education. The author considers a conception of pedagogical integration, advantages of integrative knowledge in comparison with the traditional. The paper presents a list of disciplines and optional courses for possible integration in the literature classes.

References

  1. Педагогический словарь: учеб. пособие / авт.-сост. В. И. Загвязинский; под ред. В. И. Загвязинского, А. Ф. Закировой. М.: Академия, 2008. 352 с.
  2. Пузанкова Е. Н., Бочкова Н. В. Современная педагогическая интеграция, её характеристики // Образование и общество. 2009. № 1. С. 9-13.
  3. Русова Н. Ю. Дидактическое моделирование для предметной области «Филология»: монография / Нижегор. гос. пед. ун-т им. К. Минина. Н. Новгород, 2013. 88 с.
  4. Толикина Е. А. Применение интегративного подхода при изучении литературы // Научная дискуссия: вопросы педагогики и психологии: мат-лы VIII междунар. заочн. науч.-практ. конф. М.: Междунар. центр науки и образования, 2012. Ч. I. С. 112-116.

Author information

Elena Anatol'evna TOLIKINA

Nizhniy Novgorod State Engineering - Economical Institute in Knyginino

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2014.

Keywords

  • интеграция
  • интегративный курс
  • обучение литературе
  • межпредметные связи
  • среднее профессиональное образование
  • integration
  • integrative course
  • teaching literature
  • inter-disciplinary relations
  • secondary professional education

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)