• Original research article
  • September 12, 2014
  • Open access

CREATIVE TEACHING AS A MEANS FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCE IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Abstract

The article examines the problem of creative foreign language teaching aimed at the formation of creative linguistic personality with a high level of communicative competence. The author analyzes various methods, forms and types of creative teaching, modern information technologies providing wide possibilities for the solution of creative, cognitive tasks in the development of cross-cultural communication.

References

  1. Буковский С. Л. Развитие креативного мышления на занятиях по иностранному языку со студентами экономических специальностей // Преподаватель XXI век: общероссийский научный журнал о мире образования. 2011. № 4. Ч. 1. С. 173-176.
  2. Зарукина Е. В., Логинова Н. А., Новик М. М. Активные методы обучения: рекомендации по разработке и применению: учеб.-метод. пособие. СПб.: СПбГИЭУ, 2010. 59 с.
  3. Остроумов А. И., Остроумова О. Ф. Креативность и креативное обучение как слагаемые модернизации образования в России // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 2 (28). Ч. 1. С. 149-153.

Author information

Ol'ga Fedorovna Ostroumova

Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: September 12, 2014.

Keywords

  • креативное обучение
  • креативные методы
  • активные методы обучения
  • обучение иностранным языкам
  • коммуникативная компетенция
  • языковая личность
  • creative teaching
  • creative methods
  • active methods of teaching
  • foreign language teaching
  • communicative competence
  • linguistic personality

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)