PROFESSIONAL COMPETENCES FORMATION IN PROCESS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE TO FOREIGN MILITARY MEN
Abstract
The article considers the problem of teaching Russian as a foreign language to students on the main courses in the military engineering higher education establishment. The author pays attention to the fact that a foreign language communicative competence, formed at the previous stages of learning the Russian language, is greatly complemented by the professional component associated with the direction of training and further specialization of foreign military men.
References
- Балыхина Т. М. Коммуникативный подход в обучении иноязыку и состав профессионально-коммуникативной компетенции в современной лингводидактической интерпретации [Электронный ресурс]. URL: http://langrus24.ru/ index.php/uchebnye-materialy/stati/101-kompetentnostnyj-podkhod-v-obuchenii-inoyazyku-i-sostav-professionalno-kommunikativnoj-kompetentsii-v-sovremennoj-lingvodidakticheskoj-interpretatsii (дата обращения: 05.08.2014).
- Капитонова Т. И., Московкин Л. В., Щукин А. Н. Методы и технологии обучения русскому языку как иностранному / под ред. А. Н. Щукина. М.: Русский язык. Курсы, 2014. 312 с.
- Федеральный государственный образовательный стандарт по направлению подготовки (специальности) 210602 Специальные радиотехнические системы (Утвержден Приказом № 61 Министерства образования и науки Российской Федерации от 17 января 2011 г.). [Электронный ресурс]. URL: http://www.pnzgu.ru/files/ pnzgu.ru/210602_specialnye_radiotehnicheskie_sistemy.pdf (дата обращения: 06.08.2014).
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 20, 2014.
Keywords
- профессиональные компетенции
- учебная программа
- учебно-научный текст
- учебно-профессиональная сфера
- Федеральный государственный образовательный стандарт
- язык специальности
- professional competences
- curriculum
- educational and scientific text
- educational and professional sphere
- Federal State Educational Standard
- language of specialty
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC