• Original research article
  • September 20, 2014
  • Open access

TRAINING COURSE “FOREIGN LANGUAGE” AND ITS ROLE IN SPECIALISTS TRAINING IN PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA

Abstract

The article considers the role of the training course “Foreign Language” in the process of highly qualified technical specialists training for the national staff of the People’s Republic of China. The article reveals and substantiates the need to move from the traditional grammar-translation methods of teaching foreign languages ​​to the communicative methods, based on the communicative-oriented and professionally-directed nature of teaching foreign languages.

References

  1. Бутенко Л. И. Педагогические особенности адаптации китайских студентов в учебном процессе технического университета. Новочеркасск: Изд-во Юж-Рос. гос. техн. ун-та, 2009. 90 с.
  2. Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования // Высшее образование КНР. 2007. № 3.
  3. Ся Цзимэй. Теория и практика проектирования и конструирования иностранного языка в неязыковом вузе. Шанхай, 2004. 56 с.
  4. Шевцова Г. В. Инновационные научно-методические технологии преподавания иностранных языков в техническом вузе. Новочеркасск, Изд-во Юж-Рос. гос. техн. ун-та, 2005. 106 с.

Author information

Khen Pan'

Changchun Institute of Engineering and Technology (China)

Lyudmila Ivanovna Butenko

Platov South Russian State Polytechnic University (Novocherkassk Polytechnic Institute)

About this article

Publication history

  • Published: September 20, 2014.

Keywords

  • высшее образование КНР
  • технический вуз
  • иностранный язык
  • учебный курс
  • языковая коммуникация
  • профессиональное общение
  • профессиональная деятельность
  • higher education of the People’s Republic of China
  • technical higher education establishment
  • foreign language
  • training course
  • linguistic communication
  • professional communication
  • professional activity

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)