• Original research article
  • September 30, 2014
  • Open access

TEACHING FOREIGN DIALOGIC SPEECH TO STUDENTS OF NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT (FROM TEACHING EXPERIENCE)

Abstract

The article is devoted to the problem of teaching speech communication in a foreign language to students of nonlinguistic higher education establishment. The difficulties in teaching foreign language speaking and the ways of their solution are considered. The characteristic features of teaching dialogue in a mixed form, as well as control of well-formedness of foreign language communication abilities and skills in the context of the specialty are analyzed.

References

  1. Овчиникова Е. С. Обучение иноязычной диалогической речи студентов технического вуза (из опыта преподавания) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 1 (31). Ч. II. C. 138-140.
  2. Соловова Е. Н., Альпаков В. Г. Материалы курса «Развитие и контроль коммуникативных умений: традиции и перспективы». М.: Первое сентября, 2006. 52 с.
  3. Широколобова А. Г. Обучение студентов технического вуза работе с терминологией // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 2. С. 213-218.
  4. Широколобова А. Г., Клепцов А. А. Металлообрабатывающее производство и металлорежущие станки: учеб. пособие. Кемерово: Кузбассвузиздат, 2014. 68 с.

Author information

Anastasiya Georgievna Shirokolobova

Kuzbass State Technical University, Kemerovo

Yuliya Sergeevna Larionova

Kuzbass State Technical University, Kemerovo

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2014.

Keywords

  • обучение диалогической речи
  • формирование умений и навыков говорения на иностранном языке
  • неязыковой вуз
  • контроль сформированности умений и навыков говорения
  • teaching dialogic speech
  • formation of skills and abilities of speaking in foreign language
  • nonlinguistic higher education establishment
  • control of abilities and skills well-formedness

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)