• Original research article
  • October 28, 2014
  • Open access

POLY-DISCIPLINARY EDUCATION AND TECHNOLOGY OF CRITICAL THINKING DEVELOPMENT: MEANS OF FUTURE HEALTH SPECIALIST’S COMMON CULTURAL COMPETENCE DEVELOPMENT IN CLASSES OF FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article is devoted to the questions of the formation of common cultural competence of future specialists in the medical higher education establishment. The didactic features of the technology of critical thinking development in the context of interdisciplinary studies are considered. Special attention is paid to the practical application of this technology in the classes of a foreign language and Latin one.

References

  1. Заир-Бек С. И., Муштавинская И. В. Развитие критического мышления на уроке. М.: Просвещение, 2011. 224 с.
  2. Компетентностно-ориентированное обучение в медицинском вузе: учеб.-метод. пособие / А. И. Артюхина и др.; под ред. Е. В. Лопановой. Омск: Полиграф. центр КАН, 2012. 198 с.
  3. Шуматов В. Б., Крукович Е. В., Невзорова В. А., Трусова Л. Н. Тихоокеанский государственный медицинский университет - стратегический центр развития медицинского образования и науки на Дальнем Востоке // Тихоокеанский медицинский журнал. 2013. № 4. С. 6-9.
  4. Rosenberg R. Tools for Activating Materials and Tasks in the English Language Classroom // English Teaching Forum. 2009. Vol. 47/4. P. 2-27.

Author information

Emma Yur'evna Ogorodnikova

Pacific State Medical University

About this article

Publication history

  • Published: October 28, 2014.

Keywords

  • компетентностный подход
  • общекультурная компетентность
  • технология развития критического мышления
  • междисциплинарная интеграция
  • студентоцентрированное обучение
  • competence-based approach
  • common cultural competence
  • technology of critical thinking development
  • interdisciplinary integration
  • student-oriented education

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)