• Original research article
  • November 5, 2014
  • Open access

NOMEN AND BRAND: PSKOV BLENDING IN THE CONTEXT OF GENERAL PROBLEMS OF TERRITORY BRANDING

Abstract

The article from the viewpoints of hermeneutic and discursive approaches examines the phenomenon of Pskov blending. For interpreting blend as a specific nomen the author applies to the linguistic conceptual apparatus. The researcher introduces the conception “public branding”, tries to understand the regional specifics of promoting brand-decisions positioned within the topical area of naming.

References

  1. Номинация-конкурс «Псков - это бренд» [Электронный ресурс]. URL: http://www.pskgu.ru/event/0E9AF786 A342AA12B6575F5300011851 (дата обращения: 21.09.2014).
  2. Рожков И. Я., Кисмерешкин В. Г. Брендинг. М.: Юрайт, 2013. 331 с.
  3. Стадульская Н. А. Бленд-модели вербальных товарных знаков // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2003. № 8. Ч. 2. С. 169-171.
  4. Хандамова Э. Ф., Коган М. М. К проблеме определения бренда территории // Экономика и предпринимательство. 2014. № 1-2. С. 319-325.
  5. Щеглатов А. А. Изучение персонального бренда с позиции концепции социального капитала // Известия Иркутской государственной экономической академии. 2011. № 5. С. 120-123.

Author information

Aleksandr Aleksandrovich Egorov

Pskov State University

About this article

Publication history

  • Published: November 5, 2014.

Keywords

  • номен
  • бренд
  • бренд-нейминг
  • блендинг
  • бленд
  • брендинг территорий
  • Псковский брендинг
  • nomen
  • brand
  • brand-naming
  • blending
  • blend
  • territory branding
  • Pskov branding

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)