• Original research article
  • November 19, 2014
  • Open access

INFLUENCE OF WORLD FINANCIAL CRISIS ON NATIONAL LAD MAGAZINES

Abstract

World financial crisis influenced greatly the national system of mass media, in particular, lad magazines. The article analyzes the scale and significance of the crisis for the mentioned type of publications in the context of the Russian media-economics, examines its consequences. The practical value of the research consists in the fact that the author describes anti-crisis measures taken by editorial offices. The researcher suggests that in the future for more stable functioning lad magazines should gamble on the income from readers including profits from selling digital versions.

References

  1. Ассоциация распространителей печатной продукции [Электронный ресурс]. URL: http://www.arpp.ru/index.php? option=com_smi&view=smilist (дата обращения: 21.08.2013).
  2. Боярский А., Долотов В., Салихова В. Вторая молодость по первому разряду [Электронный ресурс] // Коммерсанть Деньги. 2008. № 41. URL: http://www.worldclass.ru/world_class_life/worldclass-ideas/vtoray-molodost/detail/ (дата обращения: 01.11.2014).
  3. Вартанова Е. Л. Тренды в российских СМИ и журналистике в двухтысячные // Ежегодник 2010. Экономика и менеджмент СМИ / отв. ред., сост. Е. Л. Вартанова; ред. Н. В. Ткачева. М.: Фак-т журналистики МГУ; Изд-во Моск. ун-та, 2011. С. 11.
  4. Веселов С. В. От кризиса до кризиса // Российский рекламный ежегодник 2009. М., 2010. С. 19-38.
  5. Гуревич С. М. Экономика отечественных СМИ: уч. пособие для вузов. М.: Аспект Пресс, 2004. 288 с.
  6. Журнал «Банзай» http://banzay.ru/magazine/banzay.html [Электронный ресурс]. URL: http://banzay.ru (дата обращения: 26.06.2011).
  7. Журнал «Радиус города» [Электронный ресурс]. URL: http://radiuscity.ru/o-zhurnale/ (дата обращения: 11.05.2013).
  8. Закрылся журнал «Медведь» [Электронный ресурс]. URL: http://lenta.ru/news/2011/06/08/bear/ (дата обращения: 24.02.2013).
  9. Компания Mercury [Электронный ресурс]. URL: http://www.mercury.ru (дата обращения: 15.06.2013).
  10. Компания Pernod Ricard Rouss [Электронный ресурс]. URL: http://www.pernod-ricard-rouss.com/brands/ (дата обращения: 15.06.2013).
  11. Петропавловский А. Е. Экономический фактор в освещении эротической сферы в современной российской журналистике // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9 (39). Ч. 2. С. 126-129.
  12. Рейтинг крупнейших рекламодателей 2009 [Электронный ресурс]. URL: http://adindex.ru/rating/2009/marketing/ company_2009/index.phtml (дата обращения: 12.07.2013).
  13. Российская периодическая печать: состояние, тенденции и перспективы развития. 2008: отраслевой доклад ФАПМК. М., 2009. 100 с.
  14. Российская периодическая печать: состояние, тенденции и перспективы развития. 2009: отраслевой доклад ФАПМК. М., 2010. 100 с.
  15. Российская периодическая печать: состояние, тенденции и перспективы развития. 2011: отраслевой доклад ФАПМК. М., 2012. 88 с.
  16. Типология периодической печати: учеб. пособие для студентов вузов / под ред. М. В. Шкондина, Л. Л. Реснянской. М.: Аспект Пресс, 2009. 236 с.
  17. Федеральное агентство по печати и массовым коммуникациям [Электронный ресурс]. URL: http://www.fapmc.ru (дата обращения: 21.08.2013).
  18. Шкулев В. М., Микаберидзе Г. А. Реклама в прессе // Российский рекламный ежегодник 2009. М., 2010. С. 138-147.
  19. Энциклопедия мировой индустрии СМИ: уч. пособие для студентов вузов / под ред. Е. Л. Вартановой. М.: Аспект Пресс, 2013. 464 с.
  20. TNS Россия [Электронный ресурс]: офиц. сайт. URL: http://www.tns-global.ru/about/russia/ (дата обращения: 15.06.2013).

Author information

Denis Olegovich Bel'skii

I. Kant Baltic Federal University

About this article

Publication history

  • Published: November 19, 2014.

Keywords

  • мировой финансовый кризис
  • международные корпорации
  • отечественные СМИ
  • мужские журналы
  • гендерная периодика
  • доходы от рекламы
  • антикризисные меры
  • медиаэкономика
  • смена концепции
  • дигитализация
  • world financial crisis
  • international corporations
  • national media
  • lad magazines
  • gender periodicals
  • advertising revenue
  • anti-crisis measures
  • media-economics
  • change of conception
  • digitalization

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)