• Original research article
  • November 19, 2014
  • Open access

TEST IN INTERNET JOURNALISM: SPECIFICS OF GAME FORMAT

Abstract

The article is devoted to the analysis of test as a new game format of Internet-communications. The author advances and examines the hypothesis that a journalist can most efficiently interact with the Runet audience by test model. The researcher considers the examples of the sensational tests of popular media-resources: “Kommersant”, “Vedomosti”, “Echo Moskvy”.

References

  1. Владеете ли вы дипломатическим русским? [Электронный ресурс]. URL: http://www.kommersant.ru/doc/2467119 (дата обращения: 11.10.2014).
  2. Запрещено или нет? [Электронный ресурс]. URL: http://www.vedomosti.ru/tests/ (дата обращения: 11.10.2014).
  3. Пройдите политический тест! [Электронный ресурс]. URL: http://www.echo.msk.ru/blog/polittest/1413140-echo/ (дата обращения: 11.10.2014).
  4. Успенский И. В. Интернет-маркетинг [Электронный ресурс]. URL: http://www.aup.ru/books/m80/ (дата обращения: 11.10.2014).

Author information

Irina Ivanovna Volkova

Peoples’ Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: November 19, 2014.

Keywords

  • тест
  • тестирование
  • интернет-журналистика
  • игровой формат
  • игра
  • test
  • testing
  • Internet journalism
  • game format
  • game

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)