TEST IN INTERNET JOURNALISM: SPECIFICS OF GAME FORMAT
Abstract
The article is devoted to the analysis of test as a new game format of Internet-communications. The author advances and examines the hypothesis that a journalist can most efficiently interact with the Runet audience by test model. The researcher considers the examples of the sensational tests of popular media-resources: “Kommersant”, “Vedomosti”, “Echo Moskvy”.
References
- Владеете ли вы дипломатическим русским? [Электронный ресурс]. URL: http://www.kommersant.ru/doc/2467119 (дата обращения: 11.10.2014).
- Запрещено или нет? [Электронный ресурс]. URL: http://www.vedomosti.ru/tests/ (дата обращения: 11.10.2014).
- Пройдите политический тест! [Электронный ресурс]. URL: http://www.echo.msk.ru/blog/polittest/1413140-echo/ (дата обращения: 11.10.2014).
- Успенский И. В. Интернет-маркетинг [Электронный ресурс]. URL: http://www.aup.ru/books/m80/ (дата обращения: 11.10.2014).
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 19, 2014.
Keywords
- тест
- тестирование
- интернет-журналистика
- игровой формат
- игра
- test
- testing
- Internet journalism
- game format
- game
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC