• Original research article
  • November 19, 2014
  • Open access

INTEGRATION PROCESSES IN THE CONTEXT OF TRAINING FUTURE SPECIALISTS

Abstract

Under integration processes in training future specialists the change of the paradigm of a foreign language teaching, the actualization of new approaches appropriate to the internal and external world of a human being take place. The article tries to describe the anthropocentric model of a foreign language teaching on the basis of the theory of the activity and development of a personality.

References

  1. Выготский Л. С. Педагогическая психология. М.: Педагогика, 1991. 480 с.
  2. Зимняя И. А. Педагогическая психология: учебник для вузов. М.: Логос, 1999. 394 с.
  3. Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам. СПб.: КАРО, 2005. 352 с.
  4. Куликова Л. Н. Проблемы саморазвития личности. Благовещенск, 2001. 340 с.
  5. Леонтьев А. Н. Проблемы развития психической деятельности. М.: Изд-во МГУ, 1981. 584 с.
  6. Образцов П. И. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах вузов. Орел: ОГУ, 2005. 114 с.
  7. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбора подхода // Филологические науки: вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9. Ч. 2. С. 133-137.
  8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М.: Учведизд, 1940. 544 с.

Author information

Ekaterina Mikhailovna Davydova

M. K. Ammosov North-Eastern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: November 19, 2014.

Keywords

  • интеграционный процесс
  • подход
  • межкультурная компетенция
  • межкультурное общение
  • антропоцентрическая модель
  • integration process
  • approach
  • cross-cultural competence
  • cross-cultural communication
  • anthropocentric model

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)