INTEGRATION PROCESSES IN THE CONTEXT OF TRAINING FUTURE SPECIALISTS
Abstract
Under integration processes in training future specialists the change of the paradigm of a foreign language teaching, the actualization of new approaches appropriate to the internal and external world of a human being take place. The article tries to describe the anthropocentric model of a foreign language teaching on the basis of the theory of the activity and development of a personality.
References
- Выготский Л. С. Педагогическая психология. М.: Педагогика, 1991. 480 с.
- Зимняя И. А. Педагогическая психология: учебник для вузов. М.: Логос, 1999. 394 с.
- Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам. СПб.: КАРО, 2005. 352 с.
- Куликова Л. Н. Проблемы саморазвития личности. Благовещенск, 2001. 340 с.
- Леонтьев А. Н. Проблемы развития психической деятельности. М.: Изд-во МГУ, 1981. 584 с.
- Образцов П. И. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах вузов. Орел: ОГУ, 2005. 114 с.
- Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбора подхода // Филологические науки: вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9. Ч. 2. С. 133-137.
- Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М.: Учведизд, 1940. 544 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 19, 2014.
Keywords
- интеграционный процесс
- подход
- межкультурная компетенция
- межкультурное общение
- антропоцентрическая модель
- integration process
- approach
- cross-cultural competence
- cross-cultural communication
- anthropocentric model
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC