SET OF EXERCISES AIMED AT THE OPTIMIZATION OF THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE SKILLS UNDER SUPPLEMENTARY EDUCATION
Abstract
The article describes a set of exercises allowing optimizing a process of teaching communicative skills in the Finnish language under supplementary education. It includes 4 complexes: aspectual exercises, exercises aimed at the aspects of communication, culture-oriented exercises and integrated exercises. The author shows the functioning of the system by the example of the topic “My family”.
References
- Басова Н. В. Педагогика и практическая психология. Ростов н/Д: Феникс, 2000. 413 с.
- Гиппиус С. В. Актерский тренинг. Гимнастика чувств. СПб.: Прайм-Еврознак, 2009. 377 с.
- Лебедева О. Е. Дополнительное образование детей. М.: Владос, 2003. 185 с.
- Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Русский язык, 1989. 276 с.
- Станкин М. И. Психология общения. М.: Модэк, 1996. 293 с.
- Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. М.: Просвещение, 1986. 223 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 19, 2014.
Keywords
- дополнительное образование учащихся
- оптимизация
- система упражнений
- комплекс упражнений
- иноязычное устно-речевое общение
- театральная педагогика
- supplementary education
- optimization
- system of exercises
- set of exercises
- foreign language communication
- theatrical pedagogy
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC