• Original research article
  • November 19, 2014
  • Open access

SET OF EXERCISES AIMED AT THE OPTIMIZATION OF THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE SKILLS UNDER SUPPLEMENTARY EDUCATION

Abstract

The article describes a set of exercises allowing optimizing a process of teaching communicative skills in the Finnish language under supplementary education. It includes 4 complexes: aspectual exercises, exercises aimed at the aspects of communication, culture-oriented exercises and integrated exercises. The author shows the functioning of the system by the example of the topic “My family”.

References

  1. Басова Н. В. Педагогика и практическая психология. Ростов н/Д: Феникс, 2000. 413 с.
  2. Гиппиус С. В. Актерский тренинг. Гимнастика чувств. СПб.: Прайм-Еврознак, 2009. 377 с.
  3. Лебедева О. Е. Дополнительное образование детей. М.: Владос, 2003. 185 с.
  4. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Русский язык, 1989. 276 с.
  5. Станкин М. И. Психология общения. М.: Модэк, 1996. 293 с.
  6. Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. М.: Просвещение, 1986. 223 с.

Author information

Anna Isakovna Sheikhet

Herzen State Pedagogical University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: November 19, 2014.

Keywords

  • дополнительное образование учащихся
  • оптимизация
  • система упражнений
  • комплекс упражнений
  • иноязычное устно-речевое общение
  • театральная педагогика
  • supplementary education
  • optimization
  • system of exercises
  • set of exercises
  • foreign language communication
  • theatrical pedagogy

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)