CREATIVE WORK OF EMMA MOSHKOVSKAYA IN THE CONTEXT OF INTEGRATION OF PRIMARY SCHOOL CHILDREN’S AESTHETIC EDUCATION
Abstract
The article presents the methodology for artistic and aesthetic education with the use of an integrated learning system based on theatricality. The author considers the examples of literary material performance with the purpose of its impact on emotional and sensual sphere of primary school children taking into consideration the condition of the child’s adaptation to the current social-cultural environment and the development of artistic perception of works of art.
References
- Ануфриев С. И. Проблема формирования целостного человека в современном образовании и философско-педагогической антропологии С. И. Гессена // Вестник Томского гос. пед. ун-та. 2009. Вып. 2 (80). С. 8-10.
- Данилюк А. А. Теоретико-методологические основы интеграции в образовании: (Опыт теоретической дидактики): дисс. … к. пед. н. Р н/Д, 1997. 232 с.
- Питюков В. Ю. Основы педагогической технологии: учебно-методическое пособие. Изд-е 3-е, испр. и доп. М.: Гном и Д, 2001. 192 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2015.
Keywords
- художественно-эстетическое воспитание
- интеграция обучения
- театрализация
- детская творческая деятельность
- театральная педагогика
- artistic and aesthetic education
- integration of learning
- theatricality
- children’s creative activity
- theater pedagogy
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC