• Original research article
  • February 1, 2015
  • Open access

USING COMPUTER PROGRAMMES WHILE STUDYING THE DISCIPLINE “FOREIGN (RUSSIAN) LANGUAGE” AT A MILITARY HIGHER SCHOOL

Abstract

The article introduces new approach to the structure of training and controlling computer programmes for teaching Russian language to the foreign military students promoting optimization of educational process and securing training of highly qualified specialists meeting the needs of a modern society. Using computer programmes is a necessary condition for developing communicative and sociocultural competences of foreign military personnel, getting practical skills and accumulating actual knowledge.

References

  1. Голубева Т. И., Репина О. Применение информационных технологий в обучении иностранному языку: учебное пособие. Оренбург: ГОУ ОГУ, 2014. 167 с.
  2. Маркина Е. А. Современные технологии в обучении русскому языку как иностранному (1, 2 уровень) [Электронный ресурс] // Славянская культура: истоки, традиции, взаимодействие: Материалы Международной научно-практической конференции. URL: http://bookbk.net/book/36-slavyanskaya-kultura-istoki-tradicii-vzaimodejstvie-materialy-mezhdunarodnoj-nauchno-prakticheskoj-konferencii/23-sovremennye-texnologii-v-obuchenii-russkomu-yazyku-kak-inostrannomu-1-2-uroven.html (дата обращения: 25.11.2014).
  3. Нагорняк А. А. Современные подходы к организации процесса обучения в вузе // Успехи современного естествознания. 2013. № 5. С. 75-77.

Author information

Aleksandra Aleksandrovna Burchenkova

Vasilevsky Military Academy of the Army Air Defense Corps

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2015.

Keywords

  • компьютерные технологии
  • интенсификация
  • обучающие программы
  • обучающе-контролирующие программы
  • контроль
  • компьютерные тесты
  • индивидуализация процесса обучения
  • самостоятельная работа
  • computer technologies
  • intensification
  • training programmes
  • training and controlling programmes
  • control
  • computer-based tests
  • individualization of educational process
  • self-study

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)