METHODS OF FORMING PROFESSIONAL COMMUNICATIVE ORIENTATION OF THE STUDENTS IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Abstract
The article describes author’s original methods of forming professional communicative orientation of the students of juridical profile in the process of teaching foreign (English) language; the paper presents foreign language curriculums taking into consideration pedagogical conditions, principles and methods of forming professional communicative orientation.
References
- Конституция Российской Федерации. Государственные символы России. Новосибирск: Сибирское унив. изд-во, 2009. 48 с.
- Найн А. Я. Рефлексивное управление образовательным учреждением: теоретические основы. Шадринск: Исеть, 1999. 327 с.
- Педагогика: учебное пособие для студентов педагогических вузов / под ред. П. И. Пидкасистого. М.: Российское педагогическое агентство, 1996. 604 с.
- Степанова С. Н. Применение информационных образовательных технологий в обучении иностранному языку студентов неязыкового вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9 (39). Ч. II. С. 156-158.
- ФГОС ВПО по направлению подготовки 030900-2010 Юриспруденция (квалификация (степень) «бакалавр») [Электронный ресурс]. URL: http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_10/prm464-1.pdf (дата обращения: 11.12.2014).
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2015.
Keywords
- федеральный государственный образовательный стандарт
- профессионально-коммуникативная направленность
- учебно-тематический план
- педагогические условия
- принципы обучения
- методы обучения
- Federal State Educational Standard of Higher Professional Education (FSES HPE)
- professional communicative orientation
- curriculum
- pedagogical conditions
- principles of teaching
- methods of teaching
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC