• Original research article
  • March 1, 2015
  • Open access

CHOICE OF EMOTIVE TEXTS FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGE EMOTIVE COMMUNICATION

Abstract

The article touches on the problem of choice of emotive texts for teaching emotive communication at the foreign language lessons. The author examines the criteria for the choice of textual material for teaching students-bachelors of the linguistic higher schools expressiveness of foreign speech under conditions of emotive communication taking into account the conceptions of emotional and concept approach in foreign language teaching.

References

  1. Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура: лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. М.: Русский язык, 1990. 246 с.
  2. Чернышов С. В. Методика обучения студентов старших курсов языковых вузов выразительности речи на основе фразеологии: дисс. … к. пед. н. Нижний Новгород, 2008. 209 с.
  3. Чернышов С. В. Учимся говорить выразительно: учеб. теор.-практ. пособие по англ. яз. Нижний Новгород, 2008. 119 с.
  4. Шаховский В. И. Лингвистическая теория эмоций: монография. М.: Гнозис, 2008. 416 с.

Author information

Sergei Viktorovich Chernyshov

Linguistics University of Nizhny Novgorod

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2015.

Keywords

  • эмотивный текст
  • содержание обучения эмотивной коммуникации
  • эмоционально-концептный подход в обучении иностранным языкам
  • отбор текстового материала
  • emotive text
  • content of teaching emotive communication
  • emotional and concept approach in foreign language teaching
  • choice of textual material

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)