• Original research article
  • March 1, 2015
  • Open access

THE USE OF INTERACTIVE TEACHING METHODS IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSES

Abstract

In the article the authors' experience in the use of interactive teaching methods in the English language classes with the students of law and economics departments is presented. Interactive teaching methods give students the opportunity to participate actively in the educational process, form and develop their cognitive activity.

References

  1. Ануфриев Б. Ф. Современные интерактивные методы обучения экономистов и менеджеров // Материалы Всероссийской междисциплинарной конференции «Технологии индивидуализации обучения в вузе, 27 декабря 2007 г.». М.: Современная гуманитарная академия, 2007. С. 25-31.
  2. Гулая Т. М. Инновационные технологии в преподавании и изучении английского языка // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 1. Ч. 2. С. 72-74.
  3. Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпретация: учебное пособие для вузов. 3-е изд-е, испр. М.: Академия, 2006. 192 с.
  4. Степанова С. Н. Применение информационных и образовательных технологий в обучении иностранному языку студентов неязыкового вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 9. Ч. 2. С. 156-159.
  5. Суворова Н. Н. Интерактивное обучение: новые подходы. М.: Вербум, 2005. 42 с.

Author information

Patimat Isaevna Daitova

Dagestan State University (Branch) in Izberbash

Nuriyat Umakhanovna Aligadzhieva

Dagestan State University (Branch) in Izberbash

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2015.

Keywords

  • интерактивные методы
  • метод проектов
  • ролевая игра
  • мозговой штурм
  • мультимедийные средства
  • деловая игра
  • английский язык
  • образовательный процесс
  • interactive methods
  • project method
  • role playing game
  • brainstorming session
  • multimedia means
  • business game
  • the English language
  • educational process

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)