• Original research article
  • March 1, 2015
  • Open access

THE ROLE OF SELF-GUIDED WORK OF STUDENTS OF THE HUMANITIES IN THE FORMATION OF KEY COMPETENCES IN THE STUDY OF A FOREIGN LANGUAGE

Abstract

In the article the content of the concepts “core competencies” and “competency” which become more widespread in the process of updating of the content of higher education and training of specialists in a higher education establishment is revealed. The author focuses on the types and forms of self-guided work of students of the Humanities in the formation of key competencies in the process of teaching of a foreign language.

References

  1. Дахин А. Н. Компетенция и компетентность: сколько их у российского школьника? // Народное образование. 2004. № 4. С. 136-144.
  2. Зимняя И. А. Интегративный подход к оценке единой социально-профессиональной компетентности выпускников вузов // Высшее образование сегодня. 2008. № 5. С. 14-19.
  3. Положение о СРС в ГОУ ВПО ТюмГУ: Приложение к приказу от 08.09.2010 № 436. 12 с.
  4. Татур Ю. Г. Образовательный процесс в вузе. М.: МГТУ им. Н. Э. Баумана, 2009. 262 с.

Author information

Elena Aleksandrovna Loginova

Tyumen State University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2015.

Keywords

  • ключевые компетенции
  • компетентность
  • самостоятельная работа студентов
  • иностранные языки
  • виды и формы самостоятельной работы
  • key competencies
  • competency
  • students’ self-guided work
  • foreign languages
  • types and forms of self-guided work

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)