• Original research article
  • March 1, 2015
  • Open access

ORGANIZING SEMANTIC SPACE OF A PRESENTATIONAL TEXT OF TOURISM DESTINATION

Abstract

The article examines the specifics of organizing semantic space of a presentational text. Analysis of presentational texts of health tourism destination is carried out from the viewpoints of communicative-pragmatic approach. The special attention is paid to investigating the factor of an author which allows identifying the mechanism of dependence of a linguistic form of a text on author’s intention. The researcher concludes that semantic space of a presentational text is formed by several semantic groups.

References

  1. Болотнова Н. С. Филологический анализ текста: учебное пособие. Изд-е 4-е. М.: Флинта; Наука, 2009. 520 с.
  2. Воробьева О. И. Этикетная грамотность как отражение экологии межкультурного общения // Вестник САФУ. Серия: Гуманитарные и социальные науки. Архангельск, 2012. № 4. С. 83-88.
  3. Воробьева О. И. Язык политики конца XX - начала XXI вв. в России. Политическая лингвистика. Германия: LAMBERT Academic Pablishing, 2011. 214 с.
  4. Европа: диагностика, лечение, wellness, spa: информационный каталог компании «VEDI Tour Group». СПб.: Телинфо-СПб, 2014. 168 с.
  5. Европа: оздоровительные и лечебные курорты: Информационный каталог компании «Astravel». СПб.: Телинфо-СПб., 2014. 96 с.
  6. Мишукова Д. Вьетнамское счастье, здоровье и долголетие // Pegas. 2013. № 3. С. 44-49.
  7. Официальный сайт о. Искья [Электронный ресурс]. URL: http://www.ischia-island.ru/index.php (дата обращения: 18.01.2015).
  8. Падучева Е. В. Семантические исследования: монография. Изд-е 2-е, испр. и доп. М.: Языки славянской культуры, 2010. 480 с.
  9. Романова Г. М., Сердюкова Н. К. Анализ современных тенденций формирования турпродукта дестинации оздоровительного туризма в целях разработки рекомендаций по созданию эффективной системы его продвижения / Госрегистрация № 01201261821 от 23.04.2013. Сочи: СГУ, 2012.
  10. Романова И. Искья: из Италии с любовью // Pegas. 2013. № 3. С. 12-17.
  11. Финляндия. Целебная сила отдыха [Электронный ресурс]: Информационный каталог компании «VisitFinland». URL: http://www.kultaperho.fi/img/file.php?id=330 (дата обращения: 19.01.2015).
  12. Яковлева Е. А. Креолизованный текст как объект юрислингвистики (стратегии и тактики исследования) [Электронный ресурс]. URL: http://siberia-expert.com/publ/konferencii/konferencija_2012/10-1-0-298 (дата обращения: 19.01.2015).
  13. Understanding Tourism: Basic Glossary [Электронный ресурс]. URL: http://media.unwto.org/en/content/understanding-tourism-basic-glossary (дата обращения: 18.01.2015).

Author information

Oksana Nikolaevna Khudyakova

Northern State Medical University, Arkhangelsk

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2015.

Keywords

  • презентационный текст
  • туристская дестинация
  • дестинация оздоровительного туризма
  • фактор автора
  • авторская интенция
  • семантическое пространство текста
  • семантические группы
  • presentational text
  • tourism destination
  • health tourism destination
  • factor of an author
  • author’s intention
  • semantic space of a text
  • semantic groups

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)