• Original research article
  • April 1, 2015
  • Open access

SITUATION OF GAME IN CONDITIONS OF LINGUISTIC SOCIAL-CULTURAL APPROACH TO LEARNING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article considers the features of a linguistic social-cultural approach to studying a foreign language in a non-linguistic higher education establishment and the organization of learning activity basing on the use of different game situations that contribute to the creation of emotional background in the classes and the formation of stable interest to co-learning a language and a cultural component in the context of the dialogue of cultures.

References

  1. Андреев В. И. Педагогика творческого саморазвития. Инновационный курс. Казань: Изд-во Казанского ун-та, 1996. 567 с.
  2. Волков Г. Н. Этнопедагогика: учеб. для студ. сред. и высш. пед. учеб. заведений. Чебоксары: Чувашское кн. изд-во, 1974. 376 с.
  3. Гнилова Т. Н. Обучение иностранному языку дошкольников и младших школьников с опорой на песенную методику: дисс. … к. пед. н. М., 2001. 195 с.
  4. Кавнатская Е. В., Сафонова В. В. К проблеме описания профессионально-ориентированной компетенции // Культуроведческие аспекты языкового образования. М.: Еврошкола, 1998. С. 91-101.
  5. Карпенко Л. А. Психологический анализ коллективообразующих процессов при интенсивном обучении иностранным языкам // Активизация учебной деятельности: сб. статей / под ред. Г. А. Китайгородской. М.: МГУ, 1981. С. 61-69.
  6. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Русский язык, 1989. 276 с.
  7. Сафонова В. В. Социокультурный подход к обучению иностранным языкам: автореф. дисс. … д. пед. н. М.: МГУ, 1993. 43 с.
  8. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово/Slovo, 2000. 624 с.
  9. Фурманова В. П. Межкультурная коммуникация и культурно-языковая прагматика в теории и практике преподавания иностранных языков: дисс.. д. пед. н. М., 1994. 544 с.
  10. Хэгболдт П. Изучение иностранных языков. Некоторые размышления из опыта преподавания. М.: Учпедгиз, 1963. 156 с.

Author information

Irina Vladimirovna Arkhipova

Kazan (Volga Region) Federal University (Branch) in Naberezhnye Chelny

Pavel Alekseevich Baklanov

Kazan (Volga Region) Federal University (Branch) in Naberezhnye Chelny

Dmitrii Olegovich Zhdanov

Kazan (Volga Region) Federal University (Branch) in Naberezhnye Chelny

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2015.

Keywords

  • лингвосоциокультурный подход
  • игровая ситуация
  • художественный аспект
  • средство обучения
  • деятельность
  • стимул
  • linguistic social-cultural approach
  • game situation
  • artistic aspect
  • training aid
  • activity
  • incentive

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)