• Original research article
  • April 1, 2015
  • Open access

DIFFICULTIES ELIMINATION IN STUDYING ENGLISH PREDICATE

Abstract

The article states that difficulties in studying English predicate are caused primarily by the difference in the grammatical structure of the Russian and English languages. The English language is characterized by the complex analytical forms of predicate that are difficult for holistic perception, understanding and translation. To eliminate these difficulties the authors suggest simple universal predicate classification.

References

  1. Аполлова М. А. Грамматические трудности перевода (Specific English). М.: Международные отношения, 1977. 136 с.
  2. Бухвалова Е. Г. Особенности порядка слов в русском и английском предложениях // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 2 (9). С. 35-37.
  3. Зинченко В. П. Образ и деятельность. М. - Воронеж: Ин-т практ. психологии; Модэк, 1997. 608 с.
  4. Левицкий Ю. А. Проблемы лингвистической семантики. Изд-е 2-е. М.: Либроком, 2009. 152 с.
  5. Матезиус В. Основная функция порядка слов в чешском языке // Пражский лингвистический кружок: сборник статей. М.: Прогресс, 1967. С. 246-265.
  6. Смирницкий А. И. Синтаксис английского языка / под ред. В. В. Пасека. Изд-е 2-е, испр. М.: Изд-во ЛКИ, 2007. 296 с.
  7. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово, 2000. 264 с.
  8. Шевякова В. Е. Современный английский язык. М.: Наука, 1980. 381 с.

Author information

Lyudmila Aleksandrovna Kozubovskaya

Perm National Research Polytechnic University

Elena Leonovna Sentebova

Perm National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2015.

Keywords

  • обучение английскому сказуемому
  • аналитизм
  • порядок слов
  • снятие трудностей
  • классификация
  • формулы
  • восприятие
  • teaching English predicate
  • analytism
  • word order
  • difficulties elimination
  • classification
  • formulas
  • perception

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)