• Original research article
  • April 1, 2015
  • Open access

BEGINNING OF F. M. DOSTOYEVSKY’S PUBLISHING IN THE MAGAZINE “ВРЕМЯ” (TIME)

Abstract

The article touches on F. M. Dostoyevsky’s publishing connected with the publication of the magazine “Время” (Time). Created by the writer “Announcement on the Publication” and “Announcement on Subscription” are looked upon as the text which combined the features of journalistic, literary and advertising texts, and the subscription campaign itself - as the considered advertising campaign.

References

  1. Достоевский Ф. М. Полное собрание сочинений: в 30-ти т. Л.: Наука, 1972-1990.
  2. Достоевский Ф. М. Полное собрание сочинений: Канонические тексты. Петрозаводск: Изд-во Петрозаводского ун-та, 1995-2010. Т. I-IX (издание продолжается).
  3. Захаров В. Н. Гениальный фельетонист // Достоевский Ф. М. Полное собрание сочинений: Канонический текст. Указ. соч. Петрозаводск: Изд-во Петрозаводского ун-та, 2000. Т. 4. С. 801-822.
  4. Лободенко Л. К. Особенности аналитических жанров рекламной журналистики // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 5 (35): в 2-х ч. Ч. 1. С. 99-105.
  5. Скатов Н. Н. Некрасов. М.: Молодая гвардия, 2004. 426 с.

Author information

Elena Valer'evna Stepanova

Yuri Gagarin State Technical University of Saratov

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2015.

Keywords

  • периодические печатные издания XIX в
  • Ф. М. Достоевский
  • издательская деятельность
  • журналистский рекламный текст
  • аналитическая журналистика
  • публикация рекламного характера
  • periodicals of the XIX century
  • F. M. Dostoyevsky
  • publishing
  • journalistic advertising text
  • analytical journalism
  • advertising publication

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)