PSYCHOLINGUISTIC BASES FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGE VERBAL COMMUNICATION TO STUDENTS
Abstract
The article is devoted to the description of the psycholinguistic bases of speech production that involve the consideration of cognitive processes of the I and II subclasses. Including these processes in teaching foreign language speech communication allows developing a more effective system of exercises, as each stage of speech production is associated with a particular cognitive process.
References
- Артемов В. А. Психология обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1969. 279 c.
- Большая энциклопедия нефти и газа. Отражательная функция [Электронный ресурс]. URL: http://www.ngpedia.ru/ id572432p1.html (дата обращения: 28.01.2015).
- Даминова С. О. Методические требования к учебному пособию по развитию иноязычных умений в рецептивных и продуктивных видах речевой деятельности на основе аудиовизуализации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 1 (43). Ч. 1. С. 47-53.
- Кулак И. А. Психофизиологические принципы обучения. Минск: Изд-во БГУ, 1981. 287 с.
- Марков В. Т. Когнитивный план речемыслительной деятельности [Электронный ресурс]. URL: http://www.philol.msu.ru/ ~slavphil/books/jsk_14_10markov.pdf (дата обращения: 26.01.2015).
- Солсо Р. Когнитивная психология. СПб.: Питер, 2006. 589 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2015.
Keywords
- речевое общение
- речепорождение
- психические основы
- когнитивные процессы
- переработка языковой информации
- упражнения
- формирование умений и навыков
- verbal communication
- speech production
- mental bases
- cognitive processes
- processing of language information
- exercises
- formation of skills and abilities
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC