• Original research article
  • May 1, 2015
  • Open access

ON THE COMMERCIALIZATION OF THE MODERN MEDIA

Abstract

The article examines the problem of growing amount of commercials in the modern mass media through the prism of the current state of the media market. The author analyzes the phenomenon of commercialization, evaluates the situation on the advertising market in the printed media. Relying on the results acquired during the author’s sociological survey the paper concludes on the level of commercialization of the mass media and their role in the modern society.

References

  1. Волкова И. И. Тест в интернет-журналистике: особенности игрового формата // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 12 (42): в 3-х ч. Ч. III. С. 40-42.
  2. Зарубежная и российская журналистика: трансформация картины мира и ее содержания [Электронный ресурс] / научный редактор А. А. Стриженко. URL: http://evartist.narod.ru/text5/76.htm (дата обращения: 01.02.2015).
  3. Липпман У. Общественное мнение. М.: Изд-во Института фонда «Общественное мнение», 2004. 384 с.
  4. Мирошниченко А. Газеты умирают [Электронный ресурс]. URL: http://www.colta.ru/articles/media/6337 (дата обращения: 16.02.2015).
  5. Овсепян Р. П. История новейшей отечественной журналистики [Электронный ресурс] / под ред. Я. Н. Засурского. URL: http://www.evartist.narod.ru/text/51.htm (дата обращения: 01.02.2015).
  6. Официальный сайт Федеральной службы по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций [Электронный ресурс]. URL: http://rkn.gov.ru/mass-communications/reestr/media/ (дата обращения: 20.01.2015).
  7. Рожкова Ж. Ключевые показатели развития интернета в России [Электронный ресурс]. URL: http://www.likeni.ru/ events/Klyuchevye-pokazateli-razvitiya-interneta-v-Rossii/ (дата обращения: 22.01.2015).
  8. Российский рынок мобильной рекламы в 2014 году вырос на 15%, до $111,8 млн - JPC [Электронный ресурс]. URL: http://www.vedomosti.ru/tech/news/39298191/rossijskij-rynok-mobilnoj-reklamy-v-2014-godu-vyros-na-15-do (дата обращения: 12.02.2015).
  9. Свитич Л. Г. Миссия журналистики: поле понятий и терминов // Вопросы теории и практики журналистики. 2013. № 3. С. 16-36.
  10. Сигал Е. Печать не пряник: что ждет бумажные СМИ в этом году [Электронный ресурс]. URL: http://kommersant.ru/ doc/2645357 (дата обращения: 26.01.2015).
  11. Ягодка Е. Н. Рекламизация СМИ и медиатизация рекламы // Журналистика России: новые векторы развития: сборник научных статей. М.: РУДН, 2014. С. 330-333.
  12. Kemp S. Digital, Social & Mobile in 2015 [Электронный ресурс]. URL: http://wearesocial.sg/blog/2015/01/digital-social-mobile-2015/ (дата обращения: 22.01.2015).

Author information

Evgenii Nikolaevich Yagodka

Peoples’ Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2015.

Keywords

  • СМИ
  • массовая коммуникация
  • Интернет
  • рекламизация СМИ
  • рынок рекламы
  • аудитория
  • восприятие информации
  • mass media
  • mass communication
  • Internet
  • commercialization of the mass media
  • advertising market
  • audience
  • information perceiving

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)