• Original research article
  • June 1, 2015
  • Open access

INTEGRATION OF EDUCATIONAL AND UPBRINGING ACTIVITY AS THE BASIS OF QUALITATIVE TRAINING OF TEACHER-PHILOLOGIST

Abstract

The article proves that the qualitative training of the teacher-philologist is impossible without the integration of educational and upbringing activity contributing to the formation of the spirituality and moral qualities of students. The potential of literature and language on implementing the integration of educational and upbringing activity owning to the specificity of their content is described.

References

  1. Бабанский Ю. К. Рациональная организация учебной деятельности. М.: Знание, 1981. 96 с.
  2. Буслаев Ф. И. Преподавание отечественного языка: учеб. пособие. М.: Просвещение, 1992. 512 с.
  3. Жиндеева Е. А., Романенкова О. А. Художественный текст как средство обучения русскому языку в национальной аудитории: от аутентичности к сопоставлению // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2012. Т. 14. № 2. С. 27-31.
  4. Кузьмина Н. В., Кухарев Н. В. Психологическая структура деятельности учителя. Гомель: Изд-во Гомельского гос. ун-та, 1976. 56 с.
  5. Лихачев Д. С. О национальном характере русских // Вопросы философии. 1990. № 4. С. 4-6.
  6. Маркова А. К. Психология труда учителя: книга для учителя. М.: Просвещение, 1993. 192 с.
  7. Шамова Т. И. Психологический анализ организационных проблем инновационной шкалы // Инновационное обучение: стратегия и практика: мат-лы Первого научно-практического семинара психологов и организаторов школьного образования / под ред. В. Я. Ляудис. М.: Изд-во МГУ, 1994. С. 47-54.

Author information

Ol'ga Alekseevna Romanenkova

Mordovian State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2015.

Keywords

  • педагог
  • учебная деятельность
  • воспитательная деятельность
  • филологическое образование
  • интеграция
  • pedagogue
  • educational activity
  • upbringing activity
  • philological education
  • integration

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)