• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

THEMATIC CLASSIFICATION OF ENGLISH LANGUAGE LOAN WORDS (BY THE MATERIAL OF PRINT ADVERTISING)

Abstract

The article examines the classification of English language loan words according to the theme of their usage, taken from the Russian advertising texts (by the materials of the print advertising). The groups and subgroups are described; the examples of English language loan words in the texts of advertisement are given. The most frequently-used Anglicisms are highlighted, the number of which estimates to the quarter of all Anglicisms, used in the mentioned sources of advertisement; the percent proportion is given.

References

  1. Дакохова М. Г. Англоязычные заимствования в русском языке (XIX-XX вв.): дисс. … к. филол. н. Пятигорск, 1998. 146 с.
  2. Искусство потребления. 2007. № 5.
  3. Искусство потребления. 2010. № 3.
  4. Искусство потребления. 2011. № 7.
  5. Костомаров В. Г. Языковой вкус эпохи. Из наблюдений над речевой практикой масс-медиа. СПб., 1999. 320 с.
  6. Лиза. 2003. № 4.
  7. Лиза. 2005. № 9.
  8. Подчасова С. В. Новые слова… «адвертайзинга» // Русская речь. 1995. № 2. C. 71-76.
  9. Табрис. 2014. № 10.
  10. Табрис. 2015. № 4.
  11. Я покупаю. 2008. № 3.
  12. Я покупаю. 2012. № 5.
  13. ABBYY Lingvo x5 [Электронный ресурс]: словарь. CD-ROM.
  14. Cosmopolitan. 2008. № 11.
  15. Cosmopolitan. 2009. № 6.
  16. Glamour. 2005. № 2.
  17. Gloria. 2008. № 8.

Author information

Andrei Aleksandrovich Dedyukhin

Kuban State University

Anna Gennad'evna Dedyukhina

Kuban State University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • тематические группы
  • англоязычные заимствования
  • частотные англицизмы
  • рекламный текст
  • терминологические единицы
  • thematic groups
  • English language loan words
  • frequently-used Anglicisms
  • advertisement text
  • terminological units

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)