• Original research article
  • June 20, 2015
  • Open access

COMBINED EXERCISES IN THE PROCESS OF INTERCONNECTED FORMING OF SPEECH SKILLS (BY THE MATERIAL OF INFLUENCING TEXTS ABOUT SCIENTISTS)

Abstract

The article reflects the methodical specificity of mastering the peculiarities of inspiring text-greetings (addressed to scientists) by proposing combined educational tasks. The prospects of their application, in terms of content and modes of activity, are caused by the modern integrated approach to the problems of improving a speech individual and achieving economy of training time. The author’s developments of exercises are used and commented as examples.

References

  1. Кудряшов Ю. А. Обучение комбинированию языкового материала в целях развития устной речи: автореф. дисс. … д. пед. н. М., 1969. 22 с.
  2. Легочкина Е. Н. Обучение студентов-нефилологов монологическим высказываниям в границах комбинированных речевых актов «чтение - говорение»: дисс. … к. пед. н. М., 2000. 177 с.
  3. Нгуен Тхи Хань Ван. Формирование умений общения в комбинированных речевых актах (чтение - говорение, чтение - письмо, аудирование - письмо) у студентов юридических вузов Вьетнама: автореф. дисс. … к. пед. н. М., 2006. 171 с.
  4. Таяновская И. В. Лингвометодические основы развития учебно-коммуникативных текстообразующих умений школьников на уроках русского языка в 5-10 классах. Минск: РИВШ, 2006. 274 с.
  5. Усачева О. В. Соотношение продуктивных и репродуктивных упражнений на начальном этапе обучения французскому языку: автореф. дисс. … к. пед. н. Тамбов, 1999. 24 с.

Author information

Irina Vladimirovna Tayanovskaya

Belarusian State University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2015.

Keywords

  • комбинированные упражнения
  • коммуникативно-речевые умения
  • воздействующие риторические тексты
  • поздравления ученым
  • качества личности
  • афоризация речи
  • combined exercises
  • communicative-speech skills
  • influencing rhetorical texts
  • congratulations to scientists
  • personality qualities
  • inclusion of aphorisms in the speech

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)