• Original research article
  • September 1, 2015
  • Open access

STUDENTS’ PROJECT ACTIVITY AS AN EFFICIENT MEANS FOR THE REALIZATION OF PERSON-ORIENTED APPROACH

Abstract

The article discusses the problems of proactive attitude formation among the first-year students in the oral practice classes at the higher school in the process of project activity. The work on the mini-projects is not only efficient and promotes the realization of person-oriented approach but also presupposes acquisition and further development of the linguistic, linguoculturological, communicative and general educational competence up to the high level.

References

  1. Вартанова К. Ю. Обучение основам фонологической компетенции студентов-лингвистов в адаптивном вводном курсе (на материале английского языка): автореф. дисс. … к. пед. н. Пятигорск, 2005. 17 с.
  2. Коряковцева Н. Ф. Современная организация самостоятельной работы изучающих иностранный язык. М.: Изд-во АРКТИ, 2002. 176 с.
  3. Логинова Е. А. Роль самостоятельной работы студентов гуманитарных направлений в формировании ключевых компетенций в процессе изучения иностранного языка // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 3 (45). Ч. 3. С. 112-116.
  4. Шкодина Я. А. Недостаточная автономия студентов как проблема преподавания иностранного языка в вузе и метод проектов как эффективный путь ее решения [Электронный ресурс] // Известия ПГПУ им. В. Г. Белинского. 2008. № 10. С. 157-161. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/nedostatochnaya-avtonomiya-studentov-kak-problema-prepodavaniya-inostrannogo-yazyka-v-vuze-i-metod-proektov-kak-effektivnyy-put-ee (дата обращения: 11.07.2015).

Author information

Karina Yur'evna Vartanova

Pyatigorsk State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: September 1, 2015.

Keywords

  • личностно-ориентированный подход
  • активная позиция
  • общая учебная компетенция
  • проектная деятельность
  • успешное обучение
  • мини-проект
  • метод проектов
  • person-oriented approach
  • proactive attitude
  • general educational competence
  • project activity
  • successful teaching
  • mini-project
  • project method

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)