STUDENTS’ PROJECT ACTIVITY AS AN EFFICIENT MEANS FOR THE REALIZATION OF PERSON-ORIENTED APPROACH
Abstract
The article discusses the problems of proactive attitude formation among the first-year students in the oral practice classes at the higher school in the process of project activity. The work on the mini-projects is not only efficient and promotes the realization of person-oriented approach but also presupposes acquisition and further development of the linguistic, linguoculturological, communicative and general educational competence up to the high level.
References
- Вартанова К. Ю. Обучение основам фонологической компетенции студентов-лингвистов в адаптивном вводном курсе (на материале английского языка): автореф. дисс. … к. пед. н. Пятигорск, 2005. 17 с.
- Коряковцева Н. Ф. Современная организация самостоятельной работы изучающих иностранный язык. М.: Изд-во АРКТИ, 2002. 176 с.
- Логинова Е. А. Роль самостоятельной работы студентов гуманитарных направлений в формировании ключевых компетенций в процессе изучения иностранного языка // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 3 (45). Ч. 3. С. 112-116.
- Шкодина Я. А. Недостаточная автономия студентов как проблема преподавания иностранного языка в вузе и метод проектов как эффективный путь ее решения [Электронный ресурс] // Известия ПГПУ им. В. Г. Белинского. 2008. № 10. С. 157-161. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/nedostatochnaya-avtonomiya-studentov-kak-problema-prepodavaniya-inostrannogo-yazyka-v-vuze-i-metod-proektov-kak-effektivnyy-put-ee (дата обращения: 11.07.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 1, 2015.
Keywords
- личностно-ориентированный подход
- активная позиция
- общая учебная компетенция
- проектная деятельность
- успешное обучение
- мини-проект
- метод проектов
- person-oriented approach
- proactive attitude
- general educational competence
- project activity
- successful teaching
- mini-project
- project method
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC