METHODICAL PRINCIPLES OF THE SYSTEMIC ORGANIZATION OF THE EXERCISES TO DEVELOP THE SKILLS AND ABILITIES FOR AUTONOMOUS WORK WITH THE MATERIAL FROM THE INTERNET ON THE BASIS OF HYPERTEXT
Abstract
The article presents methodical principles of the systemic organization of the exercises aimed to form the skills and abilities for autonomous work with the texts from the Internet. The author introduces three complexes within the system which allows gradual complication of the exercises by the change of the addressed tasks, increase of autonomy level and extension of hypertext.
References
- Бондарев М. Г. Обучение иноязычному профессионально-ориентированному чтению студентов технического вуза с использованием компьютерной программы: автореф. дисс. … к. пед. н. Пятигорск, 2009. 23 с.
- Лукошкина Н. Л. Методические принципы создания профессионально-ориентированных автономных обучающих компьютерных курсов для взрослых по чтению на иностранном языке: автореф. дисс. … к. пед. н. М., 2000. 18 с.
- Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Русский язык, 1989. 276 с.
- Перлова И. В. Дидактическое содержание и организация самостоятельной работы при обучении иноязычному информативному чтению: дисс. … к. пед. н. М., 1997. 244 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 1, 2015.
Keywords
- система упражнений
- гипертекст
- методические принципы
- направленность упражнений
- комплекс упражнений
- самостоятельная работа
- system of exercises
- hypertext
- methodical principles
- orientation of the exercises
- set of exercises
- autonomous work
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC