DEVELOPING SOCIOCULTURAL COMPETENCE ON THE BASIS OF SONG MATERIAL IN THE FRENCH COURSE FOR NON-LINGUISTIC STUDENTS
Abstract
The article examines the problem of using songs to develop sociocultural competence of non-linguistic students while teaching the second foreign language in a non-linguistic higher school. The paper presents a list of French songs chosen for this purpose by the author who is a teacher of the National Research University “Higher School of Economics”. The researcher discusses the stages of work with the song and the tasks typical for them.
References
- Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М.: Академия, 2009. 336 с.
- Завальный В. А. Учебная песня как средство формирования познавательной активности младших школьников в период начального обучения русскому языку: дисс. … к. пед. н. Елец, 2000. 255 с.
- Литвинов А. В. О структуре межкультурной компетенции // Язык, сознание, коммуникация: сб. ст. / отв. ред. В. В. Красных, А. И. Изотов. М.: МАКС Пресс, 2004. Вып. 28. С. 51-57.
- Поляков О. Г. Using songs // Методическая мозаика. 2007. № 1. С. 18-19.
- Сафонова В. В. Социокультурный подход к обучению иностранным языкам. М.: Высшая школа; Амскорт Интернэшнл, 1991. 130 с.
- Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 2002. 239 с.
- Щепилова А. В. Теория и методика обучения французскому языку как второму иностранному. М.: Владос, 2005. 248 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2015.
Keywords
- песня
- социокультурная компетенция
- аудирование
- задания
- французский язык
- неязыковые направления подготовки
- song
- sociocultural competence
- hearing
- tasks
- French language
- non-linguistic fields of training
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC