• Original research article
  • October 1, 2015
  • Open access

DEVELOPING SOCIOCULTURAL COMPETENCE ON THE BASIS OF SONG MATERIAL IN THE FRENCH COURSE FOR NON-LINGUISTIC STUDENTS

Abstract

The article examines the problem of using songs to develop sociocultural competence of non-linguistic students while teaching the second foreign language in a non-linguistic higher school. The paper presents a list of French songs chosen for this purpose by the author who is a teacher of the National Research University “Higher School of Economics”. The researcher discusses the stages of work with the song and the tasks typical for them.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М.: Академия, 2009. 336 с.
  2. Завальный В. А. Учебная песня как средство формирования познавательной активности младших школьников в период начального обучения русскому языку: дисс. … к. пед. н. Елец, 2000. 255 с.
  3. Литвинов А. В. О структуре межкультурной компетенции // Язык, сознание, коммуникация: сб. ст. / отв. ред. В. В. Красных, А. И. Изотов. М.: МАКС Пресс, 2004. Вып. 28. С. 51-57.
  4. Поляков О. Г. Using songs // Методическая мозаика. 2007. № 1. С. 18-19.
  5. Сафонова В. В. Социокультурный подход к обучению иностранным языкам. М.: Высшая школа; Амскорт Интернэшнл, 1991. 130 с.
  6. Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 2002. 239 с.
  7. Щепилова А. В. Теория и методика обучения французскому языку как второму иностранному. М.: Владос, 2005. 248 с.

Author information

Mariya Andreevna Erykina

National Research University “Higher School of Economics”

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2015.

Keywords

  • песня
  • социокультурная компетенция
  • аудирование
  • задания
  • французский язык
  • неязыковые направления подготовки
  • song
  • sociocultural competence
  • hearing
  • tasks
  • French language
  • non-linguistic fields of training

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)