• Original research article
  • October 1, 2015
  • Open access

PROSODY IN THE ADVERTISING RADIO DISCOURSE

Abstract

The article describes the prosodic characteristics of advertising radio discourse in which they serve as the indicators of distribution of the level of importance of the segments of a statement. The special attention is paid to the methodology which is a factor of emotional and esthetic influence on a listener. It can express both positive and negative emotions. The author also indicates that the rhythm makes an advertising text and an advertising slogan more structured which allows easier perception and memorizing of a phrase. The paper argues that prosody promotes the efficiency of influence of an advertising text on a listener. The change of any prosodic parameter can alter the meaning of an advertising text.

References

  1. Белозерова Е. В. Реклама как жанровый метаконцепт (на материале современной русской лингвокультуры): автореферат дисс. … к. филол. н. Волгоград, 2007. 22 с.
  2. Кибрик А. А. Анализ дискурса в когнитивной перспективе: диссертация в виде научного доклада, составленная на основе опубликованных работ, представленная к защите на соискание ученой степени доктора филологических наук. М., 2003. 90 с.
  3. Сомова Е. Г. Роль мелодики в рекламном дискурсе // Язык. Текст. Дискурс: межвузовский научный альманах / ред. Г. Н. Манаенко. Ставрополь: Изд-во ПГЛУ, 2005. Вып. 3. С. 162-172.

Author information

Elena Viktorovna Zharovskaya

Amur State University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2015.

Keywords

  • реклама
  • рекламный радиодискурс
  • речевая мелодия
  • ударение
  • временные и тембральные характеристики
  • ритм
  • эмоции
  • advertising
  • advertising radio discourse
  • verbal melody
  • accent
  • temporal and timbre characteristics
  • rhythm
  • emotions

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)