MULTICULTURAL EDUCATION OF STUDENTS OF NONLINGUISTIC FACULTIES AT THE ELECTIVE CLASSES OF A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
In the article the idea of organizing multicultural education at the elective classes of a nonlinguistic faculty of a university is examined. Goals, main tasks, principles and content of the elective course of the English language “Multicultural planet”, developed by the author of the article for the students of the Elabuga Institute (Branch) of the Kazan Federal University, are discussed.
References
- Бессарабова И. С. Поликультурное образование в России и США: к постановке проблемы // Современные проблемы науки и образования. 2008. № 5. С. 53-56.
- Васильева А. А. Поликультурное образование в контексте мирового опыта: аккультурационный и диалоговый подходы // Проблемы и перспективы развития образования в России. 2011. № 8. С. 19-24.
- Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика. М.: Академия, 2004. 336 с.
- Джуринский А. Н. Воспитание в многонациональной школе. М.: Просвещение, 2007. 96 с.
- Макаев В. В., Малькова З. А., Супрунова Л. Л. Поликультурное образование - актуальная проблема современной школы // Педагогика. 1999. № 4. С. 3-10.
- Плигин А. А. Личностно-ориентированное образование: история и практика: монография. М.: КСП+, 2003. 432 с.
- Тарасов Е. Ф., Сорокин Ю. А. Национально-культурная специфика речевого и неречевого поведения // Национально-культурная специфика речевого поведения / под ред. А. А. Леонтьева, Ю. А. Сорокина, Е. Ф. Тарасова. М.: Наука, 1977. С. 14-38.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2015.
Keywords
- поликультурное образование
- диалог культур
- культурные ценности
- факультативный курс по иностранному языку
- студенты неязыковых факультетов вуза
- подходы
- принципы
- multicultural education
- the dialogue of cultures
- cultural values
- elective course in a foreign language
- the students of nonlinguistic faculties of a university
- approaches
- principles
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC