• Original research article
  • November 30, 2015
  • Open access

ROLE OF A PROJECT METHOD IN REALIZATION OF THE PRINCIPAL APPROACHES TO EDUCATION AT THE FOREIGN LANGUAGE LESSONS

Abstract

The article discovers the role of a project method in realization of the principal approaches to education at the foreign language lessons - communicative, competence-based and person-oriented, combining their features. The author focuses on analyzing such features of the mentioned approaches which are the basic ones for the project method in foreign language teaching.

References

  1. Компетеностный подход в образовании [Электронный ресурс]. URL: http://lublycey12.narod.ru/budanova_2.htm (дата обращения: 01.09.2015).
  2. Личностно-ориентированное обучение [Электронный ресурс]. URL: http://time4english.ucoz.ru/index/lichnostno_orientirovannoe_obuchenie/0-40 (дата обращения: 01.09.2015).
  3. Полат Е. С. Метод проектов [Электронный ресурс]. URL: http://distant.ioso.ru/project/meth%20project/metod%20pro.htm (дата обращения: 01.09.2015).
  4. Шамонина Г., Маринова Т. Здравствуй, Россия!: учеб. пособие / Варненский свободный университет им. Черноризца Храбра. Варна: Университетское изд-во, 2008. 20 с.

Author information

Varvara Mikhailovna Filippova

A. S. Pushkin State Russian Language Institute

About this article

Publication history

  • Published: November 30, 2015.

Keywords

  • обучение иностранным языкам
  • русский язык как иностранный
  • личностно-ориентированный подход
  • компетентностный подход
  • коммуникативный подход
  • метод проектов
  • компетенция
  • foreign language teaching
  • Russian as a foreign language
  • person-oriented approach
  • competence-based approach
  • communicative approach
  • project method
  • competence

Copyright

© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)