ROLE OF A PROJECT METHOD IN REALIZATION OF THE PRINCIPAL APPROACHES TO EDUCATION AT THE FOREIGN LANGUAGE LESSONS
Abstract
The article discovers the role of a project method in realization of the principal approaches to education at the foreign language lessons - communicative, competence-based and person-oriented, combining their features. The author focuses on analyzing such features of the mentioned approaches which are the basic ones for the project method in foreign language teaching.
References
- Компетеностный подход в образовании [Электронный ресурс]. URL: http://lublycey12.narod.ru/budanova_2.htm (дата обращения: 01.09.2015).
- Личностно-ориентированное обучение [Электронный ресурс]. URL: http://time4english.ucoz.ru/index/lichnostno_orientirovannoe_obuchenie/0-40 (дата обращения: 01.09.2015).
- Полат Е. С. Метод проектов [Электронный ресурс]. URL: http://distant.ioso.ru/project/meth%20project/metod%20pro.htm (дата обращения: 01.09.2015).
- Шамонина Г., Маринова Т. Здравствуй, Россия!: учеб. пособие / Варненский свободный университет им. Черноризца Храбра. Варна: Университетское изд-во, 2008. 20 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 30, 2015.
Keywords
- обучение иностранным языкам
- русский язык как иностранный
- личностно-ориентированный подход
- компетентностный подход
- коммуникативный подход
- метод проектов
- компетенция
- foreign language teaching
- Russian as a foreign language
- person-oriented approach
- competence-based approach
- communicative approach
- project method
- competence
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC