• Original research article
  • January 1, 2016
  • Open access

TEACHING PROFESSIONAL ENGLISH TO THE FUTURE SPECIALISTS IN THE SPHERE OF ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS: PRACTICAL EXPERIENCE

Abstract

The article analyzes the content, forms and methods of teaching English to the future bachelors of the field of study “Advertising and Public relations”. The author summarizes his personal teaching experience and concludes that multi-disciplinarity of the tasks and functions of a future specialist in the sphere of advertising and public relations determines the necessity of creative approach to the choice of content and organization of educational process.

References

  1. Овсянникова А. Ю. Обучение аудированию на уроках иностранного языка [Электронный ресурс]. URL: http://festival.1september.ru/articles/584680/ (дата обращения: 28.10.2015).
  2. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  3. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 031600 Реклама и связи с общественностью (квалификация (степень) «бакалавр») [Электронный ресурс] / Министерство образования и науки Российской Федерации. М., 2010. 14 с. URL: http://fgosvo.ru/ fgosvpo/downloads/43/?f=uploadfiles%2Ffgos%2F3%2F20111115115417.pdf (дата обращения: 01.10.2015).
  4. Цеунов К. С. Обзор модели формирования межкультурной компетенции будущих специалистов по связям с общественностью // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 1 (38). С. 110-114.
  5. Gore S. English for Marketing & Advertising. Oxford: Oxford University Press, 2007. 80 p.

Author information

Ol'ga Gennad'evna Evgrafova

Kazan (Volga region) Federal University (Branch) in Naberezhnye Chelny

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2016.

Keywords

  • профессиональный английский язык
  • общекультурные компетенции
  • профессиональные компетенции
  • содержание обучения
  • формы и методы обучения
  • межкультурная коммуникация
  • professional English
  • general cultural competences
  • professional competences
  • content of teaching
  • forms and methods of teaching
  • intercultural communication

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)