• Original research article
  • January 1, 2016
  • Open access

PEDAGOGICAL TOOLS TO FORM THE LINGUO-PROFESSIONAL COMPETENCE OF NON-LINGUISTIC STUDENTS

Abstract

The article focuses on the problem of forming linguo-professional competence of non-linguistic students by the pedagogical tools promoting the development of the pragmatically oriented rhetorical abilities and skills. The author introduces such tools including the integrated courses of communicative nature. The paper examines its content represented in the form of modules and shows what tasks can be solved by such courses and in what way.

References

  1. Зорина Ю. В. К проблеме обучения терминологии как способу международного сотрудничества // Фундаментальные исследования. 2007. № 3. С. 58-59.
  2. Лотте Д. С. Вопросы заимствования и упорядочения иноязычных терминов и терминоэлементов. М.: Наука, 1982. 152 с.
  3. Нелюбин Л. Л. Очерки по введению в языкознание: учебник. 3-е изд., доп. М.: Изд-во МГОУ, 2007. 200 с.
  4. Скибицкая И. Ю. Проектирование педагогического инструментария формирования профессионализма студентов экономического вуза: автореф. дисс. … к. пед. н. Новосибирск, 2005. 24 с.
  5. Скибицкая И. Ю. Скибицкий Э. Г. Проектирование педагогического инструментария формирования профессионального языка студентов вузов. Новосибирск, 2007. 169 с.
  6. Скибицкий Э. Г., Скибицкая И. Ю. Формирование терминологических знаний студентов неязыковых вузов // Мир науки, культуры, образования. 2012. № 4 (35). С. 211-213.
  7. Стретерн П. Конфуций за 90 минут / пер. с англ. С. С. Чечулина. М.: Астрель; АСТ, 2014. 78 с.

Author information

Irina Yur'evna Skibitskaya

Novosibirsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2016.

Keywords

  • педагогический инструментарий
  • интегрированный курс
  • лингвопрофессиональная компетентность
  • орфографическая зоркость
  • терминология
  • pedagogical tools
  • integrated course
  • linguo-professional competence
  • orthographic intuition
  • terminology

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)