• Original research article
  • March 1, 2016
  • Open access

SYSTEMATIZATION OF INSTITUTIONALIZED UNITS IN THE REFERENTIAL DATABASE

Abstract

The article discusses the principles to develop a referential database of the institutionalized (statistically idiomatic) multi-word units used in the official communication. The author examines the unified forms to represent the different types of institutionalized units and the methods to record their discursive and grammatical characteristics. The paper introduces the means to identify and translate the institutionalized units in the documents in different languages.

References

  1. Буторина Е. П. Институционализированные единицы в официальном дискурсе и медиа // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 12 (54). Ч. 1. С. 54-56.
  2. Буторина Е. П., Миронова И. С. Культурно обусловленное знание в инструктивных текстах [Электронный ресурс] // Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). № 9 (29). URL: http://journal-s.org/index.php/sisp/article/view/9201369 (дата обращения: 11.08.2015).
  3. Буторина Е. П., Соловьева К. В. Выявление несвободных сочетаний слов как основы институционального дискурса // Международный аспирантский вестник. Русский язык за рубежом. М., 2012. № 2. С. 11-14.
  4. Буторина Е. П., Соловьева К. В. О выделении неоднословных номинаций в юридических текстах // European Social Science Journal (Европейский журнал социальных наук). М., 2012. № 9 (2). С. 252-267.

Author information

Elena Petrovna Butorina

Russian State University for the Humanities

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2016.

Keywords

  • категория официальности
  • база данных
  • институционализированные единицы
  • русский язык
  • перевод документов
  • category of officialism
  • database
  • institutionalized units
  • Russian language
  • translation of documents

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)