THE ROLE OF PSYCHOLOGICAL MECHANISMS IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE LISTENING COMPREHENSION
Abstract
The article shows the role of psychological mechanisms in teaching foreign language listening comprehension. The authors analyze auditory mechanisms from the viewpoint of their interaction. The paper concludes on the importance of interrelated functioning and formation of such mechanisms as comprehension, probabilistic forecasting and memory for more successful implementation of foreign language listening.
References
- Ариян М. А., Оберемко О. Г., Шамов А. Н. Методика преподавания иностранных языков: общий курс / НГЛУ им. Н. А. Добролюбова. Изд-е 2-е, перераб. и доп. Н. Новгород, 2004. 190 с.
- Жинкин Н. И. Механизмы речи. М.: Изд-во АПН РСФСР, 1958. 370 с.
- Зимняя И. А. Лингвопсихология речевой деятельности. М.: Изд-во МПСИ; Воронеж: Модэк, 2001. 432 с.
- Соколов А. Н. Внутренняя речь при изучении иностранных языков // Вопросы психологии. 1965. № 5. С. 43-55.
- Фрумкина Р. М. Вероятность элементов текста и речевое поведение. М.: Наука, 1971. 170 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2016.
Keywords
- психологические механизмы
- осмысление
- память
- вероятностное прогнозирование
- аудирование
- стратегии обучения
- система упражнений
- psychological mechanisms
- comprehension
- memory
- probabilistic forecasting
- listening comprehension
- strategies of teaching
- system of exercises
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC