• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

USING NETWORK CASE ON MOODLE PLATFORM IN TEACHER TRAINING COURSES

Abstract

The paper presents the results of using network case in distant learning using Moodle Platform. The author discovers the structure of network case, examines the specifics of teaching material structuring by the example of the distant course. The special attention is paid to choosing the teaching material proper, its design and structural organization and teaching methods which should consider the dominant role of the student’s autonomous cognitive activity.

References

  1. Андреев А. А. Педагогика высшей школы. Новый курс. М.: Московский международный институт эконометрики, информатики, финансов и права, 2003. 264 с.
  2. Полат Е. С. Педагогические технологии дистанционного обучения: учеб. пособие. М.: Академия, 2006. 390 с.
  3. Ситуационный анализ или анатомия кейс-метода / Ю. Сурмин, А. Сидоренко, В. Лобода, А. Фурда, И. Катерыняк, К. Меер; под ред. Ю. П. Сурмина. Киев: Центр инноваций и развития, 2002. 286 с.
  4. Тихомиров В. П., Солдаткин В. И., Лобачев С. Л., Ковальчук О. Г. Дистанционное обучение: к виртуальным средам знаний (Часть 1) [Электронный ресурс] / Научно-исследовательский институт дистанционного образования. URL: http://www.e-joe.ru/sod/99/2_99/st158.html (дата обращения: 02.02.2016).

Author information

Tat'yana Vladimirovna Goncharova

Irkutsk State University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • дистанционное обучение
  • сетевой кейс
  • Moodle
  • структурная организация материала
  • вебинар
  • distant learning
  • network case
  • structural organization of the material
  • webinar

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)