• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

SUBJECT MATTER OF THEORY OF JOURNALISM AS A PHENOMENON OF COMMUNICATION PHILOLOGY

Abstract

The article is based on the idea that the theory of journalism has to substantiate and study the principles of human communication in verbal and written speech. Basing on the analysis of views on the essence of the theory of journalism the area of contradictions that distort the results of its research by scientific methods is determined. The author shows the search direction of the subject matter of the theory of journalism in the philological study of the phenomenon of communication, which aim is to substantiate the feasibility of human communication representation as a phenomenon of communication philology.

References

  1. Кодола Н. В. Журналистика как филологический феномен // Историческая и социально-образовательная мысль. 2015. Т. 7. № 2. С. 153-159.
  2. Кодола Н. В. Интервью. Методика обучения. Практические советы: учеб. пособие для студентов вузов. 2-е изд., испр., перераб. и доп. М.: Аспект Пресс, 2011. 174 с.
  3. Кодола Н. В. Феноменологический метод журналистики. Saarbrucken, Deutschland: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2015. 559 с.
  4. Кодола Н. В. Феноменологический метод филологии // European Social Science Journal (Европейский журнал социальных наук). 2014. № 5 (44). Т. 2. С. 242-248.
  5. Лопатин В. В., Лопатина Л. Е. Малый толковый словарь русского языка: Ок. 35000 слов. М.: Русский язык, 1990. 704 с.
  6. Немецко-русский словарь: 20000 слов / Н. В. Глен-Шестакова [и др.]. Изд. 29-е, стер. М.: Русский язык, 1978. 528 с.

Author information

Natal'ya Valer'evna Kodola

Moscow State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • филология
  • общение
  • теория
  • журналистика
  • феномен
  • феноменология
  • метод
  • philology
  • communication
  • theory
  • journalism
  • phenomenon
  • phenomenology
  • method

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)