• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

STUDENTS’ INDEPENDENT WORK STRATEGIES AS A COMPONENT OF CONTENT OF FOREIGN-LANGUAGE INDEPENDENT ACTIVITY

Abstract

The working-out of the system of continuing education is connected with the necessity to improve the efficiency of students’ independent work. In the framework of solving this problem the issue of introducing independent work strategies into the content of teaching foreign languages is examined. Various kinds of the strategies of students’ independent work covering the process of teaching foreign languages are suggested.

References

  1. Гальскова Н. Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учебное пособие. М.: Издательский центр «Академия», 2007. 336 с.
  2. Коряковцева Н. Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык: пособие для учителей. М.: АРКТИ, 2002. 176 с.
  3. Терновых Т. Ю. Методика формирования стратегий автономной учебной деятельности у студентов-первокурсников в работе с иноязычным текстом (языковой факультет, немецкий язык): автореф. дисс. … к. пед. н. М., 2007. 18 с.

Author information

Oksana Valentinovna Lebedinskaya

Togliatti State University

Larisa Vasil'evna Tsyganova

Togliatti State University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • непрерывное образование
  • стратегии обучения
  • стратегии самостоятельной работы
  • учебный прием
  • содержание самостоятельной работы
  • continuing education
  • teaching strategies
  • independent work strategies
  • educational method
  • independent work content

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)