• Original research article
  • April 1, 2016
  • Open access

WIKI-PROJECT AS AN EFFECTIVE FORM OF ORGANIZING STUDENTS’ INDEPENDENT WORK

Abstract

The article is devoted to the problem of organizing undergraduates’ independent work. The creation of an online Wiki-project is examined as an efficient form of students’ group extra-curricular work while studying a theoretical discipline. The advantages and disadvantages of such method of organizing independent academic activity are analyzed.

References

  1. Апиш Ф. Н. Самостоятельная работа как способ развития мотивации и самоорганизации учебной деятельности студента // Культурная жизнь юга России. 2008. № 2 (27). С. 45-48.
  2. Белоногова Г. П. Из опыта организации самостоятельной работы по иностранному языку как одного из условий успешной подготовки конкурентоспособного специалиста // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2008. № 1 (1): в 2-х ч. Ч. 1. С. 19-22.
  3. Кучерова Т. В. Самостоятельная работа студента как один из компонентов образовательного процесса // Вестник Сибирского института бизнеса и информационных технологий. 2012. № 4 (4). С. 64-66.
  4. Павлова И. П. Самостоятельная работа студентов бакалавриата в практическом курсе иностранного языка // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2012. № 12 (645). С. 43-53.
  5. Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4 (20). С. 97-104.

Author information

Yuliya Sergeevna Starostina

Samara State Aerospace University (National Research University)

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2016.

Keywords

  • самостоятельная работа студентов
  • вики-проект
  • индивидуальная учебная деятельность
  • групповая учебная деятельность
  • алгоритм
  • students’ independent work
  • Wiki-project
  • individual academic activity
  • group academic activity
  • algorithm

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)