• Original research article
  • May 1, 2016
  • Open access

NAMING IN THE REGIONAL ASPECT (BY THE MATERIAL OF THE FOOD STORE NAMES OF BELGOROD CITY)

Abstract

The article is devoted to studying modern commercial names in the regional aspect. The study focuses on ergonyms - the food store names of Belgorod city. The authors examine the means to create names and describe the communicative and pragmatic peculiarities of regional naming. The paper provides the results of studying the audience’s perception of Belgorod food store names.

References

  1. Бердышев С. Н. Рекламный текст: методика составления и оформления. М.: Дашков и К, 2008. 252 с.
  2. Бернадская Ю. С. Текст в рекламе. М.: ЮНИТИ, 2008. 228 с.
  3. Крюкова И. В. Рекламное имя: от изобретения до прецедентности: дисс. … д. филол. н. Волгоград, 2004. 360 с.
  4. Курбанова М. Г. Эргонимы современного русского языка: семантика и прагматика: дисс. … к. филол. н. Астрахань, 2014. 191 с.
  5. Новичихина М. Е. Как вы фирму назовете… М.: АСТ; Восток-Запад, 2007. 160 с.
  6. Новичихина М. Е. Коммерческая номинация: монография. Воронеж, 2003. 192 с.

Author information

Yuliya Nikolaevna Shatalova

Belgorod State National Research University

Anastasiya Nikolaevna Medvedeva

Belgorod State National Research University

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2016.

Keywords

  • эргоним
  • онимизация
  • нейминг
  • бренд
  • коммерческая номинация
  • воздействие на потребителей
  • ergonym
  • onymization
  • naming
  • brand
  • commercial nomination
  • influence on consumers

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)