NAMING IN THE REGIONAL ASPECT (BY THE MATERIAL OF THE FOOD STORE NAMES OF BELGOROD CITY)
Abstract
The article is devoted to studying modern commercial names in the regional aspect. The study focuses on ergonyms - the food store names of Belgorod city. The authors examine the means to create names and describe the communicative and pragmatic peculiarities of regional naming. The paper provides the results of studying the audience’s perception of Belgorod food store names.
References
- Бердышев С. Н. Рекламный текст: методика составления и оформления. М.: Дашков и К, 2008. 252 с.
- Бернадская Ю. С. Текст в рекламе. М.: ЮНИТИ, 2008. 228 с.
- Крюкова И. В. Рекламное имя: от изобретения до прецедентности: дисс. … д. филол. н. Волгоград, 2004. 360 с.
- Курбанова М. Г. Эргонимы современного русского языка: семантика и прагматика: дисс. … к. филол. н. Астрахань, 2014. 191 с.
- Новичихина М. Е. Как вы фирму назовете… М.: АСТ; Восток-Запад, 2007. 160 с.
- Новичихина М. Е. Коммерческая номинация: монография. Воронеж, 2003. 192 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2016.
Keywords
- эргоним
- онимизация
- нейминг
- бренд
- коммерческая номинация
- воздействие на потребителей
- ergonym
- onymization
- naming
- brand
- commercial nomination
- influence on consumers
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC