• Original research article
  • May 1, 2016
  • Open access

INTENTIONAL PROCESS OF SURVEYING ENGLISH SCIENTIFIC LITERATURE

Abstract

The article examines the intentional and step-by-step process of surveying English scientific literature in the modern didactic paradigm as a stage of scientific work at a higher school. The authors focus on acquiring students’ research competence in the choice and scientific processing of foreign language texts to implement successful professionally oriented foreign language communication required for continuous self-improvement and career growth.

References

  1. Арутюнян Д. Д., Калугина О. А., Климова И. И. Переводные приемы в формировании коммуникативной компетентности // Финансовый журнал. 2012. № 4. С. 161-166.
  2. Кларин М. В. Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических поисках. М.: Арена, 1994. 224 с.
  3. Рындина Ю. А. Исследовательская компетентность как психолого-педагогическая категория // Молодой ученый. 2011. № 1. С. 228-232.
  4. Фролова Н. А., Алещанова И. В. Обучение реферированию и аннотированию профессиональной литературы на иностранном языке в комплексной подготовке специалиста // Современные проблемы науки и образования. 2007. № 5. С. 67-71.
  5. Greetham B. How to Write Your Undergraduate Dissertation. N. Y.: Palgrave Macmillan, 2009. 416 p.

Author information

Nina Mikhailovna Lizunova

Financial University under the Government of the Russian Federation

Larisa Yur'evna Obukhova

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2016.

Keywords

  • обзор научной литературы
  • аннотация
  • реферат
  • понятийный реестр
  • научная обработка иноязычного текста
  • восприятие и понимание текста
  • исследовательская компетенция
  • surveying scientific literature
  • summary
  • abstract
  • conceptual registry
  • scientific processing of foreign language text
  • text perception and understanding
  • research competence

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)