• Original research article
  • May 1, 2016
  • Open access

THE ROLE OF CREATIVE HOME TASKS WHILE STUDYING THE DISCIPLINE “PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE” BY THE BACHELOR STUDENTS OF THE FIELD OF STUDY “BUSINESS INFORMATICS”

Abstract

The article aims to justify the reasonability of using creative home tasks while teaching professional foreign language to the future bachelors of the field of study “Business Informatics”. The author argues that performing such tasks promotes the formation of students’ general cultural and professional competences, developing their foreign language communicative competence in the professional context.

References

  1. Методические рекомендации по написанию эссе [Электронный ресурс] / Гос. ун-т «Высшая школа экономики», С.-Петерб. филиал. СПб., 2005. URL: http://www.studfiles.ru/preview/4426059/ (дата обращения: 01.03.2016).
  2. Поляков О. Г. Лингвистические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 12 (30): в 2-х ч. Ч. 1. С. 165-168.
  3. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  4. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ потребностей и выбор подхода // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2014. № 9 (39): в 2-х ч. Ч. 2. С. 133-137.
  5. Поляков О. Г. Психолого-педагогические аспекты проектирования курса английского языка для специальных целей: анализ теорий учения // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 12 (30): в 2-х ч. Ч. 2. С. 166-169.
  6. Пуйман С. А. Педагогика: основные положения курса: справ. пособие. Минск: ТетраСистемс, 1999. 128 с.
  7. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 080500 Бизнес-информатика (квалификация (степень) «бакалавр») [Электронный ресурс]: в ред. Приказа Минобрнауки РФ от 31.05.2011 № 1975. URL: http://fgosvo.ru/fgosvpo/downloads/75/?f=uploadfiles% 2Ffgos%2F8%2F20111115140517.pdf (дата обращения: 02.02.2016).

Author information

Anastasiya Sergeevna Bugreeva

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2016.

Keywords

  • домашнее творческое задание
  • профессиональный иностранный язык
  • компетенция
  • дифференцированный подход
  • практико-ориентированный подход
  • creative home task
  • professional foreign language
  • competence
  • differentiated approach
  • pragmatically-oriented approach

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)