ORGANIZATIONAL AND METHODICAL CONTRADICTIONS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN THE ADDITIONAL PROFESSIONAL EDUCATION
Abstract
The article examines foreign language teaching in the additional professional education at the organizational and methodical level. Solving the identified contradictions not only raises the efficiency of teaching in this sphere but also promotes the development of the additional professional education from the socio-economical viewpoint.
References
- Китайгородская Г. А. Интенсивное обучение иностранным языкам. Теория и практика. М.: Высшая школа, 2009. 280 с.
- Красильникова И. Н., Рибокене Е. В. Специфика методов управления образовательными комплексами // Актуальные проблемы современного общества. 2015. № 3. С. 82-84.
- Малахов Е. С. Развитие корпоративного обучения в системе услуг дополнительного профессионального образования: дисс. … к.э.н. М., 2010. 155 с.
- Рыбакова Н. А. Самоактуализация личности: методологический экскурс // Психология и психотехника. 2015. № 8. C. 823-831.
- Семенов А. В., Руденко Ю. С., Разовский Ю. В. Концепция магистерской программы «Стратегическое управление ресурсами прибрежных зон» // Образовательные ресурсы и технологии. 2015. № 2 (10). С. 81-91.
- Федеральный государственный образовательный стандарт по направлениям магистратуры [Электронный ресурс]. URL: http://fgosvo.ru/fgosvo/93/91/5 (дата обращения: 15.03.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2016.
Keywords
- дополнительное образование
- образование взрослых
- непрерывное образование
- организационное противоречие
- профессиональная переподготовка
- повышение квалификации
- сертификат
- additional education
- adult education
- continuous education
- organizational contradiction
- professional re-training
- advanced training
- certificate
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC