• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

VERBAL TECHNIQUES OF THE REALIZATION OF AN ATTRACTION STRATEGY IN THE HEADLINE OF A GERMAN LANGUAGE NETWORK DIARY

Abstract

The article considers lexical-grammatical and stylistic means of attracting attention of the users to the record of a network diary. The attraction strategies acquire special significance in communication, as they allow users to realize the leading function of a network diary - creation and strengthening of social links. The choice of linguistic means of realization of this strategy is dedicated to the intentions and purposes of the user.

References

  1. Анищенко А. В. О некоторых особенностях трансляции невербальных компонентов коммуникации в виртуальной среде // Вестник Московского государственного лингвистического университета. М.: ИПК МГЛУ «Рема», 2013. Вып. 4 (664). С. 24-32.
  2. Ефимов Е. Г. Социальные интернет-сети (методология и практика исследования). Волгоград: Волгоградское научное издательство, 2015. 168 с.
  3. Schmidt J., Schönberger K., Stegbauer Ch. Erkundungen von Weblog-Nutzungen: Anmerkungen zum Stand der Forschung [Электронный ресурс]. URL: http://www.soz.uni-frankfurt.de/K.G/B4_2005_Schmidt_Schoenberger_Stegbauer.pdf (дата обращения: 16.03.2016).

Author information

Oksana Mikhailovna Shishova

Moscow State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • стратегии аттракции
  • заголовок
  • тематизация настроения автора
  • блог
  • сетевой дневник
  • социальная сеть
  • attraction strategies
  • headline
  • thematization of the author’s mood
  • blog
  • network diary
  • social network

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)