VERBAL TECHNIQUES OF THE REALIZATION OF AN ATTRACTION STRATEGY IN THE HEADLINE OF A GERMAN LANGUAGE NETWORK DIARY
Abstract
The article considers lexical-grammatical and stylistic means of attracting attention of the users to the record of a network diary. The attraction strategies acquire special significance in communication, as they allow users to realize the leading function of a network diary - creation and strengthening of social links. The choice of linguistic means of realization of this strategy is dedicated to the intentions and purposes of the user.
References
- Анищенко А. В. О некоторых особенностях трансляции невербальных компонентов коммуникации в виртуальной среде // Вестник Московского государственного лингвистического университета. М.: ИПК МГЛУ «Рема», 2013. Вып. 4 (664). С. 24-32.
- Ефимов Е. Г. Социальные интернет-сети (методология и практика исследования). Волгоград: Волгоградское научное издательство, 2015. 168 с.
- Schmidt J., Schönberger K., Stegbauer Ch. Erkundungen von Weblog-Nutzungen: Anmerkungen zum Stand der Forschung [Электронный ресурс]. URL: http://www.soz.uni-frankfurt.de/K.G/B4_2005_Schmidt_Schoenberger_Stegbauer.pdf (дата обращения: 16.03.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2016.
Keywords
- стратегии аттракции
- заголовок
- тематизация настроения автора
- блог
- сетевой дневник
- социальная сеть
- attraction strategies
- headline
- thematization of the author’s mood
- blog
- network diary
- social network
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC