• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

THE PECULIARITIES OF THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ COGNITIVE INDEPENDENCE IN THE PROCESS OF INTEGRATED PROJECT ACTIVITY

Abstract

The paper examines the impact of the integrated project activity on the development of students’ cognitive independence. It is determined that students’ cognitive independence in the course of the project activity develops in the following directions: foreign language, information-technological, professional, personal ones. The author concludes that, creating projects, students acquire the skills of self-education and self-development necessary for the future professional activity.

References

  1. Бреднева Н. А. Проектная деятельность студентов на занятиях иностранного языка в вузе // Современные гуманитарные исследования. М.: Спутник+, 2012. № 6 (49). С. 97-101.
  2. Городецкая Е. Я., Трубникова Э. И. Организационно-педагогические условия эффективности самостоятельной познавательной деятельности студентов в вузе // Гуманитарные исследования в Восточной Сибири и на Дальнем Востоке. 2012. № 1 (17). С. 175-179.
  3. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пос. для студ. высш. учеб. заведений / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров; под ред. Е. С. Полат. Изд-е 3-е, испр. и доп. М.: Академия, 2008. 272 с.
  4. Огольцова Н. Н., Стародубцев В. А. Мультимедийные проекты как форма интеграции педагогических и информационных технологий // Информатика и образование. 2007. № 7. С. 104-106.
  5. Подчалимова Г. Н. Развитие самообразовательной компетентности студентов в процессе проектной деятельности // Ученые записки: электронный научный журнал Курского гос. ун-та. 2012. Т. 1. Вып. 4 (24).
  6. Попов К. В. Разработка уровневой модели познавательной самостоятельности студентов бакалавриата // Известия ВГПУ. 2012. Т. 65. Вып. 1. С. 18-22.

Author information

Nadezhda Anatol'evna Bredneva

Lipetsk State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • проектная деятельность
  • междисциплинарная интеграция
  • познавательная самостоятельность
  • самообразование
  • саморазвитие
  • project activity
  • interdisciplinary integration
  • cognitive independence
  • self-education
  • self-development

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)