• Original research article
  • June 1, 2016
  • Open access

METHODOLOGICAL CLASSIFICATION OF LEXICAL UNITS WITH CONNOTATIVE COLORING

Abstract

The article deals with methodological classification of connotative colored English vocabulary that is developed on the basis of analysis of acquisition difficulties of English vocabulary with connotative coloring. According to this methodical classification, lexical units are divided into three groups considering the level of difficulty of their acquisition. Detailed characteristic of these groups and examples in English are given.

References

  1. Быкова О. И. Этноконнотация как вид культурной коннотации (на материале номинативных единиц немецкого языка). Воронеж: Воронежский государственный университет, 2005. 277 с.
  2. Гез Н. И. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. М.: Высш. школа, 1982. 373 с.
  3. Ермолович Д. И. «Ложный друг» оказался вдруг и не друг, и не враг, а так // Мосты: журнал переводчиков. 2007. № 4. С. 33-40.
  4. Общая методика обучения иностранным языкам в средней школе / под ред. А. А. Миролюбова. М.: Просвещение, 1967. 504 с.

Author information

Yuliya Vital'evna Klimova

Lipetsk State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2016.

Keywords

  • лексические единицы с коннотативной окраской
  • усвоение лексики
  • методическая классификация
  • значение
  • форма
  • lexical units with connotative coloring
  • vocabulary acquisition
  • methodological classification
  • meaning
  • form

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)