DEVELOPMENT OF A CREATIVE TASK IN THE DISCIPLINE “ERGONOMICS AND ANTHROPOMETRY” FOR THE STUDENTS LEARNING “DESIGN”
Abstract
The article examines key stages of the development of a creative task in the discipline “Ergonomics and Anthropometry” for the second-year students-designers. On the basis of data analysis, received in the process of the subject teaching, the authors have noticed obstacles, occurring among listeners while doing the final stages of design and presentation of the graphic information. Also the paper considers the main methods of teaching, which are used while teaching the discipline under study. The structural scheme of the creative task is described in detail.
References
- Джуринский А. Н. Развитие образования в современном мире: учеб. пособие для вузов по пед. спец. М.: ВЛАДОС, 2004. 240 с.
- Зверева Е. А. Творческие задания как средство развития самодеятельности студентов в учебно-образовательном процессе: дисс. … к. пед. н. Киров, 2007. 170 c.
- Морозов А. В., Чернилевский Д. В. Креативная педагогика и психология. М.: Академический проект, 2004. 560 с.
- Никитина Н. Н., Железнякова О. М., Петухов М. А. Основы профессионально-педагогической деятельности. М.: Мастерство, 2002. 288 с.
- Сорокопуд Ю. В. Педагогика высшей школы. Ростов-на-Дону: Феникс, 2011. 514 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 1, 2016.
Keywords
- дизайн
- эргономика
- преподавание
- дисциплина
- занятие
- метод
- design
- Ergonomics
- teaching
- discipline
- lesson
- method
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC